اروپا واردات سوخت از آسیا را افزایش می‌ دهد

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، به نقل از اویل پرایس اروپا واردات سوخت خود از خاورمیانه و ایالات متحده را در آمادگی برای ممنوعیت اتحادیه اروپا بر واردات فرآورده‌های نفتی پالایش شده روسیه از طریق دریا افزایش داده است.

اتحادیه اروپا واردات محصولات نفتی پالایش شده روسیه را از طریق دریا ممنوع کرده است و باید حدود 1 میلیون بشکه در روز از واردات سوخت روسیه از جمله 600000 بشکه در روز تا 650000 بشکه گازوئیل را جایگزین کند.

با تأخیر در برخی از پالایشگاه‌های جدید خاورمیانه، اروپا باید عرضه را از آمریکا و آسیا نیز افزایش دهد.


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-9/699586-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D8%AF

تحلیلگران می‌گویند که پس از 5 فوریه، بازارهای دیزل و جریان محصولات در سطح جهان تغییر خواهد کرد، به طوری که روسیه به دنبال عرضه محصولات پالایش شده خود در نقاط دیگر است و اروپا نیز عرضه بیشتری را از ایالات متحده، خاورمیانه و آسیا حمل می‌کند.

با این حال، خاورمیانه – علیرغم افزایش ظرفیت پالایشگاهی برنامه ریزی شده در سال‌های اخیر – ممکن است به دلیل تاخیر در راه اندازی برخی از پالایشگاه‌های جدید، نتواند تقاضای اروپا را برآورده کند.

به عنوان مثال، بر اساس برآوردهای موجود در آخرین گزارش بازار نفت آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، در ماه دسامبر، صادرات گازوئیل روسیه به بالاترین میزان در چند سال اخیر، یعنی 1.2 میلیون بشکه در روز رسید که 720000 بشکه در روز آن به مقصد اتحادیه اروپا بود.

اروپا پیش از تحریم، منابع روسیه را ذخیره کرده است.

درست قبل از این ممنوعیت، اروپا همچنان بزرگترین خریدار گازوئیل روسیه بود و پس از شروع تحریم در روز یکشنبه، باید واردات از تأمین کنندگان غیر روسی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.