این فعال بازار تأکید کرد: زمانی این واردات تاثیر میگذارد که افزایش واردات و تولید را هم زمان داشته باشیم و نیاز بازار سنجیده شود. امروز در هشتمین ماه سال جاری، هنوز خبری از واردات نیست. زیرا عزم جدی برای واردات خودرو وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار خرید و فروش خودرو این هفته نیز همانند هفته های گذشته با رکود سنگین معاملات روبروست. البته ورود کند خودروهای وارداتی به بازار نیز عاملی شده تا معاملات تاحد قابل توجهی کاهش پیدا کند.
اما نکته مهم اینجاست از 15 مهرماه تا کنون با نوسانات نرخ دلار قیمت خودرو نیز از 2 تا 3 درصد رشد را تجربه کرده است به نحوی که پیش از این پژو پارس سفارشی با قیمت 515 میلیون تومان معامله می شد اما امروز با رشد قیمت به 525 میلیون تومان رسیده است
علاوه بر این همچنان عرضه خودرو توسط شرکت ها به صورت قطره چکانی است که این موضوع خود مانع کاهش قیمت ها و تشدید رکود بازار می شود.
انتهای پیام/
منبع: https://tn.ai/2976718
به گفته وی، کار نمایشگاهدارها فروش خودرو است، اما درحالحاضر ویترین خود را با چه خودروهایی پر کنیم؟ خودروساز به ما خودرویی تحویل نمیدهد و اصولا خودرویی برای فروش در اختیار نداریم. مشتری اگر از ما یک خودرو ایرانی هم بخواهد باید کل تهران را جستوجو کنیم. این خودروهایی هم که در نمایشگاهها میبینید، خودروهای کارکرده هستند یا مشتری برای فروش در نمایشگاه گذاشته؛ ماههاست که رکود در بازار وجود دارد. این هم به اقتصاد کشور بازمیگردد. چراکه گردش پول ضعیف شده است و همه مشاغل در رکود به سر میبرند.
نام خودرو | قیمت امروز اول آبان ماه |
سورن پلاس دوگانه سوز | 615 میلیون تومان |
دنا پلاس توربو اتوماتیک | 810 میلیون تومان |
پژو 205 تیپ 5 | 543 میلیون تومان |
رانا پلاس | 489 میلیون تومان |
ساینا S | 350 میلیون تومان |
کوئیک S | 348 میلیون تومامن |
شاهین تیپ 3 | 587 میلیون تومان |
سایناS اتوماتیک | 419 میلیون تومان |
سورن پلاس تیپ 3 | 565 میلیون تومان |
پژو 207 اتوماتیک | 800 میلیون تومان |
همچنین کوئیک ساده نیز از 338 میلیون تومان به 345 میلیون تومان و قیمت پژو 207 مدل MC از 720 میلیون تومان به 732 میلیون تومان رسیده است.
موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص افزایش 2 تا 3 درصدی قیمت ها میگوید: این افزایش قیمت در برخی خودروها برگشت، اما در برخی خودروها هم ماندگار شد. چه خودروهای وارداتی، چه مدلهای مونتاژی و کارکرده این افزایش قیمت را داشتند.
وی افزود: واردات باید به گونهای باشد که نمایشگاهداران یا اشخاص حقیقی هم بتوانند خودرو وارد کنند. در دورههای قبل که برخی شرکتها خودروهایی مانند سانتافه را 197میلیون تومان فاکتور میکردند، ما نمایشگاهداران این خودروها را در بازار 180میلیون تومان به فروش میرساندیم که 17میلیون تومان زیر قیمت بود. واردکنندگان کوچک همیشه محصول خود را با سود خیلی کم واگذار میکنند. حالا اما انحصار درست شده و این واردات به برخی شرکتها سپرده شده است و باید در انتظار آینده این طرح باشیم.