افسردگی در مردان؛ با مرد افسرده چگونه رفتار کنیم؟


به گزارش اقتصاد آنلاین، مهم است که بدانیم کار ما تشخیص علائم یک مرد افسرده یا خدمت به عنوان درمانگر او نیست، بلکه تشویق و حمایت از یک مرد افسرده برای انجام اقدامات لازم جهت بازگرداندن سلامتی‌ روحی اش است.

به خاطر داشته باشید، شرمساری در مورد بیماری روانی و اذعان به این که ممکن است شخصی افسرده باشد را برای مرد سخت می کند.

مردان در جامعه ما با فشارهای روحی زیادی مواجه می شوند تا در دوران سختی را سپری کنند، بار اضافی را تحمل کنند و تکیه گاه دیگران باشند اما در نهایت احساسات خود را ابراز نکنند و تبدیل به یک مرد افسرده شوند.

مطمئن باشید که مطرح کردن موضوع اوضاع را بدتر نمی کند. تنها راه بدتر شدن همه چیز این است که در مورد چیزی که آزارمان می دهد صحبت نکنیم و مشکلاتی را که ممکن است یک مرد افسرده با آن دست و پنجه نرم کند نادیده بگیریم.

برای حمایت از مردی که ممکن است در حال مبارزه با افسردگی باشد، هرگز زود یا دیر نیست.

نکاتی برای انجام مکالمه اولیه

روند دستیابی به سلامت روان با گفتگو شروع می شود. اگرچه ممکن است در ابتدا دشوار یا ناخوشایند باشد، اما شروع یک گفتگو در مورد افسردگی در واقع می تواند زندگی یک مرد افسرده را تغییر دهد. در زیر چند نکته برای کمک به شروع گفتگو آورده شده است.

مشاهدات خود را بیان کنید

ممکن است به جای اینکه به یک مرد بگویید افسرده است، گفتگو درباره تغییرات خاصی در خلق و خو یا رفتار او که متوجه شده اید، سازنده تر باشد.

آنچه می توانید به یک مرد افسرده بگویید:

  • «این روزها به نظر می رسد که استرس زیادی داری. چیزی شده؟»
  • «این روزها خیلی خسته به نظر می‌رسی. چیزی تو را خسته کرده است؟»

پذیرا باشید

افسردگی

مهم است که در مکالمه خود همدل، گشاده روی و قضاوت گر نباشید. برای بسیاری از مردها، باز کردن صحبت با شخص دیگری دشوار است، بنابراین مهم است که به یک مرد افسرده بفهمانیم که ما پذیرای هر چیزی هستیم که می‌گوید.

آنچه می توانید بگویید:

  • نگران نباش، من اینجا نیستم که تو را قضاوت کنم. به من بگو چه چیز در ذهن تو است.
  • مهم نیست چه چیزی تو را آزار می دهد، من همیشه گوش شنوای تو خواهم بود.
  • فقط می‌خواهم بدانی که از تو حمایت می‌کنم و اینجا هستم تا به هر نحوی که می‌توانم این کار را انجام دهم.
  • موضوعی که تو را آزار می دهد در واقع در بین مردان بسیار رایج است – چیزی برای خجالت نیست.

او را به سمت وب سایت های روانشناسی راهنمایی کنید

نکات و منابع قوی زیادی برای مردانی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، جمع آوری شده است، از جمله فهرست راهنمای درمانگر که می تواند به یک مرد افسرده کمک کند تا حمایت حرفه ای پیدا کند.

این راهنمایی می تواند نقطه عطفی در بهبود او باشد. سایت را مستقیماً به او نشان دهید یا از طریق پیامک یا ایمیل برای او ارسال کنید.

آنچه می توانید بگویید:

  • من در مورد مسائل روانشناسی متخصص نیستم، اما سایت هایی را می شناسم که نکاتی برای مقابله با استرس و افسردگی دارد.
  • این سایت نکات کاربردی و اطلاعات مفید زیادی دارد که به مردان و افسردگی اختصاص دارد.
  • من به وب سایتی برخوردم که حاوی نکاتی برای مدیریت استرس و ایجاد یک سبک زندگی سالم است که ممکن است برای تو مفید باشد.

او را تشویق کنید که با یک روانپزشک مشورت کند

مراجعه به یک متخصص برای هر مردی که با علائم افسردگی سر و کار دارد، گامی حیاتی است. او می تواند با مراجعه به یک پزشک خانواده شروع کند، که سپس در صورت نیاز او را به منابع دیگر ارجاع دهد.

برای اطلاعات بیشتر به خدمات حرفه ای مراجعه کرده و با پزشک مشورت کنید.

آنچه می توانید بگویید:

  • من از اینکه تو را اینگونه ببینم عذاب می کشم. میدانی دیدن دکتر شرم آور نیست.
  • اگر این کار را آسان‌تر می‌کند، می‌توانم با تو بیایم.
  • با معاینه شدن توسط پزشک چیزی از دست نمی رود.
  • در بهترین حالت، متوجه می‌شوی که چه چیزی ممکن است اشتباه باشد و یک برنامه برای شروع احساس بهتر انجام می گیری.

نکاتی برای ارائه پشتیبانی مداوم

هنگامی که گفتگو در مورد سلامت یک مرد افسرده شروع شد، مهم است که برای حمایت از سفر او به سمت بهبودی در دسترس باشید.

در زیر نکاتی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا از تلاش های پشتیبانی خود حداکثر استفاده را ببرید.

به او اجازه دهید بداند که شما در دسترس هستید

اطمینان حاصل کنید که رمد افسرده شما می داند که می خواهید هر زمان که می توانید از او حمایت کنید. بسته به رابطه شما، این ممکن است شامل دیدار  روزانه، هفتگی یا چند بار در ماه با او باشد.

آنچه می توانید بگویید:

  • “می خواهم بدانی که من پشتت هستم و تنها نیستی.”
  •  “من برای تو اینجا هستم. اگر به کسی نیاز داری که با او ایده های خود را مطرح کنی، به تو گوش می دهم

صبور باشید

داشتن انتظارات واقع بینانه برای بهبودی مهم است. بهبودی از افسردگی می تواند یک فرآیند طولانی باشد و فراز و نشیب هایی در راه خواهد داشت.

گفتگوی صریح داشته باشید

تمام تلاش خود را بکنید تا صبور، اطمینان بخش و صادق باشید. همه تلاش های او را برای بهبودی تشویق کنید بهبودی از افسردگی بیشتر از مراجعه به پزشک یا درمانگر است (اگرچه این یک جزء حیاتی است). همچنین شامل سایر تغییرات مهم زندگی مانند بهتر غذا خوردن و فعالیت بدنی بیشتر است.

حتی ساده ترین قدم ها را در مسیر بهبودی یک مرد افسرده تشویق و حمایت کنید. در مجموع، او به سلامتی نزدیک تر می شود.

در انجام وظایف یا برنامه ریزی روزانه کمک کنید

افسردگی می تواند انرژی و انگیزه یک مرد افسرده را برای انجام ساده ترین کارها نیز کاهش دهد. اگر بتوانید برای انجام کارهای بیرون به او کمک کنید یا به او کمک کنید تا برخی از کارهای مربوط به خانه را انجام دهد، این کار می تواند بسیار کمک کند.

همانطور که یک مرد افسرده شروع به احساس بهتر می کند، عقب بکشید و به او اجازه دهید تا دوباره مسئولیت زندگی خود را به دست بگیرد.

اهداف را با هم تعیین کنید

مردها معمولاً وظیفه گرا هستند و به طور کلی به هدف گذاری پاسخ خوبی می دهند. به همراه مرد افسرده ای که می شناسید، برخی از چیزهایی که در زندگی او می گذرد را مرتب کنید، اهدافی را تعیین کنید (با اهداف ساده شروع کنید)، و به او کمک کنید تا شروع به رسیدگی به آنها کند.

موضوع را شخصی نکنید

به یاد داشته باشید که افسردگی بر خلق و خوی مردها نیز تأثیر می گذارد و به همیل دلیل برخی از آنها گاهی اوقات تحریک پذیر، عصبانی یا منفی باف هستند. صبور باشید و سعی کنید این ها را شخصی نگیرید.

اگر یک مرد افسرده بداند که از حمایت دیگران برخوردار است و می تواند به درمان پایبند باشد، بهتر می شود. هرگونه اشاره ای به فرار از زندگی یا خودکشی را جدی بگیرید بسیاری از مردان که با افسردگی مبارزه می کنند، افکار خودکشی دارند و هر چقدر هم جدی، شوخی یا گذرا به نظر برسند، باید به آنها رسیدگی شود. اطمینان حاصل کنید که او با یک متخصص صحبت می کند و در مورد احساسات خود صادق است.

 


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-245/683993-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D9%87-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85