این خودروی چینی انقلابی در صنعت خودرو خواهد بود!/ عکس

بااین‌همه، بیشتر خودروسازان مراکز تعویض باتری را بسیار پرهزینه می‌دانند و درعوض، سعی می‌کنند با ارائه‌ی ایستگاه‌های شارژ سریع و ساخت خودروهای هیبریدی، از اضطراب مشتریان درباره‌ی دامنه‌ی عملکردی این خودروها با یک بار شارژ بکاهند. برخی دیگر معتقدند که تا زمان استانداردسازی باتری‌ها، این گزینه شدنی نیست.

به‌گزارش رویترز، در قالب این مشارکت، نیو و شرکت دولتی چانگان در ساخت و اشتراک‌گذاری ایستگاه‌های تعویض باتری و نیز استانداردسازی باتری‌ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

نیو (Nio) و چانگان، دو خودروساز چینی، روز پنجشنبه از همکاری خود برای توسعه‌ی خودروهای الکتریکی با قابلیت تعویض باتری خبر دادند. نیو که اخیراً با ضرردهی دست‌وپنجه نرم می‌کند، امیدوار است این قرارداد به کاهش هزینه‌ها و در نهایت بهبود سودآوری‌اش منجر شود.

این خودروی چینی انقلابی در صنعت خودرو خواهد بود!/ عکس

227227


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1839694/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

به‌لطف امکان تعویض باتری، رانندگان دیگر به اتصال خودرو به شارژر نیازی ندارند و به‌سرعت بسته‌های باتری‌ خالی‌شده را با بسته‌های کاملاً شارژشده جایگزین می‌کنند. همچنین، فشار روی شبکه‌ی انتقال نیرو در زمان‌های اوج مصرف کاهش پیدا می‌کند و وقت راننده‌ها در انتظار برای شارژ باتری خودروهای خود تلف نمی‌شود.

در ۹ ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۳، نیو با فروش تقریباً ۱۱۰ هزار خودرو در رتبه‌ی هشتم فروش خودروهای برقی در چین قرار گرفت. چانگان در همین مدت پس از فروش بیش از ۱۲۳ هزار دستگاه، توانست به جایگاه هفتم این فهرست برسد. این دو امیدوارند ثمره‌ی این همکاری، به‌دست‌آوردن سهم بیشتری از بازار روبه‌رشد خودروهای برقی چین باشد.

نیو درزمره‌ی معدود شرکت‌های سرمایه‌گذار در فناوری تعویض باتری قرار می‌گیرد. تا ۳۰ آبان، تعداد ایستگاه‌های تعویض باتری نیو به بیش از ۲,۱۰۰ دستگاه در سراسر چین می‌رسید. این شرکت برای دوبرابرکردن این مقدار تا پایان امسال برنامه‌ریزی می‌کند. نیو نیز حدود یک‌میلیون ایستگاه‌ شارژ معمولی در این کشور دارد.

نکته‌ی مهم دیگر هم‌زمانی همکاری مذکور با تعدیل نیرو و به‌تعویق انداخته‌شدن سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت نیو با هدف کاهش هزینه‌ها در بحبوحه‌ی افزایش رقابت‌ها در بازار خودروهای برقی چین است. این رقابت زمانی شروع شد که شرکت آمریکایی تسلا اوایل امسال جنگ قیمتی خود را آغاز کرد.