وی ادامه داد: بنزین عامل آلودگی هوا نیست زیرا محموله های بنزین کیفیت مطلوبی دارند و بنزین معمولی و بنزین یورو استانداردهای سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد را دارا هستند.
انتهای پیام/
وی ادامه داد: بنزین عامل آلودگی هوا نیست زیرا محموله های بنزین کیفیت مطلوبی دارند و بنزین معمولی و بنزین یورو استانداردهای سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد را دارا هستند.
انتهای پیام/
منبع: https://tn.ai/2825013
وی در پاسخ به اینکه آیان LPG به سبد سوخت حمل و نقل کشور اضافه میشود، خاطرنشان کرد: LPG هنوز در آیین نامه سوخت کشور وارد نشده است.
معاون وزیر نفت در خصوص میزان تخصیص گاز و سوخت مایع به نیروگاهها و صنایع، اذعان داشت: اگر میزان مصرف با توجه به شرایط دمایی کشور تغییر کند میزان تخصیص متفاوت خواهد بود، هرچه میزان مصرف در حوزه خانگی کاهش یابد به حوزه نیروگاهها تخصیص مییابد.
وی اضافه کرد: تحویل گاز به نیروگاه ها بین 100 تا 220 میلین متر مکعب در روز متغیر بوده است؛ با این حال نسبت به پارسال سوخت گاز و مایع بیشتر به نیروگاه ها تحویل شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمان حاضر حدود 100 تا 104 میلیون لیتر در روز بنزین تولید میکنیم و همین میزان هم مصرف بنزین داریم، یعنی تولید و مصرف سربهسر است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تاکید گرد: آلودگی هوا به حجم زیاد گاز و تراکم کلانشهرها، مصرف بالای گاز و بنزین بر می گردد.
معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه قاچاق در نفتگاز حدود 7 میلیون لیتر و در بنزین نیز حدود 5 میلیون لیتر در روز برآورد می شود، گفت: بخشی به دلیل مهاجرت کارت های سوخت است که نظارت بیشتری می طلبد.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، در کشور هیچ بنزینی با اکتان زیر 87 توزیع نمی شود. وی ادامه داد: ناتراز ی در گاز داریم و مدیریت مصرف را باید توجه کنیم.
سالاری در پاسخ به اینکه کیفیت بنزین در چه سطحی است و آیا میتوان آن را عامل آلودگی دانست، گفت: خیر، کیفیت همه محمولههایی که وجود دارند از نظر استاندارد و مجموعههای دیگر مطلوب است.
سالاری با اشاره به اینکه پتروشیمی ها بنزین تولید نمی کنند، گفت: کیفیت ریفورمیت تولیدی در پتروشیمی ها با پالایشگاه ها یکسان است.
معاون وزیر نفت تصریح کرد: تقریباً گاز نسبت به سال گذشته معادل بود و در برخی مواقع نیم تا یک درصد رشد داشته است، در بخش سوخت مایع نیز نزدیک ١٨ تا 20 درصد افزایش تخصیص داشتیم، در حوزه صنایع نیز شرایط به همین روال بوده است.
سالاری اکتان بنزین معمولی را 87 و بنزین یورو را 92 اعلام کرد و گفت: با پایان تعمیرات اساسی در پالایشگاه شازند در هفته گذشته، تولید بنزین سوپر آغاز و از این هفته توزیع آن آغاز شده است.
وی تاکید کرد: به هیچ عنوان برای تامین بنزین مورد نیاز کشور، کیفیت آن پایین نیامده است.
وی افزود: هماکنون ناترازی در بخش بنزین نداریم اما باید مصرف افسارگسیخته بنزین مدیریت شود، درحالی که خودروها در جهان بهطور متوسط بهازای پیمایش هر صد کیلومتر، 4 لیتر بنزین میسوزانند، خودروهای ما بهطور متوسط 10 لیتر مصرف بنزین دارند، که این رویه باید اصلاح شود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراوردههای نفتی افزود: در حوزه بنزین اعم از آنچه معمولی تولید میشود و بنزین یورو تقریباً همه استانداردهای زیستمحیطی را دارند و تنها یک انحراف روی اکتان بنزین معمولی و بنزین یورو است که آن هم اصلاح خواهد شد.