ثبت و پیگیری 312 تیکت در اورژانس کسب و کار مناطق آزاد

عبدالملکی با یادآوری این‌که مسائل این تیکت‌ها متفاوت است، گفت: بعضاً یک مسئله‌ای است از جهت یک دستگاه دیگر مانند گمرک یا تعزیرات با مشکل مواجه شده که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، این موارد از طریق همان دستگاه پیگیری می‌کند تا به نتیجه برسد.

وی با اشاره به چگونگی شکل گرفتن ایده ایجاد اورژانس کسب و کار، یادآور شد:‌ در سفر به مناطق آزاد، سرمایه‌گذاران، کارخانه‌داران و کارآفرینان مشکلات خود را مطرح می‌کردند. اگر اینها بنده را پیدا نمی‌کردند ممکن بود مشکل همچنان باقی می‌ماند. بر این اساس ایده سامانه اورژانس کسب و کار اجرایی شد که با استفاده از‌ آن عملاً از کف میدان مشکلات را شناسایی کرده و برخی‌ را با یک تلفن، تغییر در سامانه‌ای  یا بخشنامه حل کرده‌ایم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تاکید کرد: اورژانس کسب و کار از آغاز فعالیت تا کنون بسیار مفید بوده و توانسته‌ایم برخی از رویه‌های اشکال دار را شناسایی کرده‌ایم. قطعاً با این اورژانس روز به روز فرآیند رسیدگی به مسائل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در مناطق آزاد تسریع می‌شود.

وی توضیح داد: در سیستم اورژانس کسب و کار متقاضی هم می‌تواند به‌صورت آنلاین و هم تلفنی مشکلات را اعلام کند، اینها به تیکت تبدیل می‌شود. پس از آن مشکلات در فرآیند ثبت و بررسی قرار می‌گیرد.

حجت‌الله عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با تایید توقف فعالیت اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی طی دیروز 19 دیماه 1402، اظهار کرد:‌ قطعی این سامانه به‌دلیل جابجایی و انتقال خط تلفن بود که چند ساعتی طول کشید.

وی اضافه کرد: گاهی هم مشکلات ناشی از ایراد در سیستم اداری مناطق آزاد بوده که در اسرع وقت برطرف می‌شود. نکته‌ای وجود دارد این است که هیچکدام از تیکت‌ها گم نمی شود و معاونت حقوقـی و بازرسی و امور مجلس یک به یک تیکت‌ها را پیگیری می‌کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد بیان کرد: 312 تیکت در فرآیند بررسی قرار گرفته و به مناطق و مدیریت‌های ذی‌ربط ارجاع شده و در حال پیگیری است.

وی افزود: تا امروز 312 تیکت از طریق اورژانس کسب و کار مناطق آزاد ثبت شده ا ست.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/3020874