دو خودرو ایرانی تاکسی‌های جدید تهران

۲۱۲۱۷


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1714133/%D8%AF%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت کیفیت خودروها در قالب تاکسی اضافه کرد: در بحث تاکسی به دلیل کیفیت پایین خودروها، راننده‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستند البته مسافران هم به نحوی با این مشکلات روبه‌رو هستند و با توجه به مواردی که بیان شد باید اولویت برای واردات خودرو به تاکسی‌ها داده شود.

سید جعفر تشکری هاشمی درباره نوع خودروهای تاکسی‌ جدید پایتخت اظهار کرد: تقاضای ما از دولت این است که تعدادی از خودروهای وارداتی که در حال ورود به کشور هستند را در قالب تاکسی در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.

وی با اشاره به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی در شهر تهران تصریح کرد: تاکسی‌ها تردد زیادی را در سطح شهر دارند و اگر قرار است آلودگی و مشکلات ناشی از آن کمتر شود باید اولویت واردات خودرو در قالب تاکسی واگذار شود.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: تبدیل شدن تعدادی از خودروهای وارداتی به تاکسی، موضوعی است که از طریق شورا مطرح شده است تا شهردار نیز این موضوع را پیگیری کند و سهمی از واردات خودرو به تاکسی‌های شهر تهران اختصاص داده شود.

تشکری هاشمی در پاسخ به پرسش تسنیم که کدامیک از خودروهای داخلی قرار است به عنوان تاکسی‌های جدید وارد ناوگان شوند، خاطرنشان کرد: قاعدتا خودروهایی مثل ساینا، پراید و کوئیک نمی‌توانند به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار گیرند و ما موافق قرار گرفتن این خودروها به عنوان تاکسی نیستیم؛ تاکنون سمند سورن، شاهین و تارا به عنوان خودروهای پیشنهادی به عنوان تاکسی مطرح است همچنین سایر خودروها به شرطی که بتوانند خدمات خوبی ارائه بدهند را می‌توان به عنوان تاکسی معرفی کرد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه تاکسی‌های پایتخت به سن فرسودگی رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد از تاکسی‌های تهران فرسوده شده‌اند و باید جایگزینی برایشان پیش‌بینی شود یعنی ۳۵ هزار تاکسی باید جایگزین شوند.