رشد 18 برابری طول شبکه آزادراهی کشور بعد از انقلاب- اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی تسنیم

خادمی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در آینده اکثر مسیرهای شریانی کشور به صورت بزرگراه و آزادراه در دسترس هموطنان قرار می گیرد.

وی در خصوص تکمیل راه های روستایی بعد از انقلاب اسلامی توضیح داد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی کمتر از هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور موجود بود و بسیاری از روستاها فاقد راه مناسب بودند که در حال حاضر 122 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور موجود است که حدود 90 هزار کیلومتر آن آسفالته است.

وی با اشاره به افتتاح 430 کیلومتر مسیر بزرگراهی از دهه مبارک فجر تا پایان سال جاری، افزود: این مسیرهای بزرگراهی در 13 استان کشور به ارزش 8000 میلیارد تومان با تمرکز بر تکمیل کریدورهای ترانزیتی و اتصال به کریدورهای بین المللی، توسعه مناطق محروم و رفع گلوگاه های ترافیکی احداث شده است.

وی خودکفایی در احداث پروژه های راهسازی و بومی سازی بسیاری از  فناوری‌های ساخت را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب سلامی دانست و گفت:‌ توانمندی و تخصص در ساخت خطوط راه آهن به ویژه در بخش روسازی بعد از انقلاب اسلامی خصوصا در دوره تحریم های ظالمانه علیه ایران، رشد چشمگیری یافت و کلیه فرآیندهای اجرای پروژه های راهسازی از طراحی تا اجرا و نظارت به وسیله مهندسین داخلی انجام می شود. در این زمینه آماده صدور خدمات فنی به کشورهای همسایه نیز هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ بزرگراهی در کشور نبود، این در حالی است که اروز این رقم به 20 هزار کیلومتر بزرگراه در حال بهره برداری و 6 هزار کیلومتر مسیر در دست ساخت رسیده است.

وی پیشرفت فیزیکی 95 درصدی 2 اَبر پروژه ریلی و آزادراهی کشور را یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای توسعه شبکه حمل و نقل اعلام کرد و ادامه داد: احداث آزادراه اصفهان- شیراز و خط آهن بستان آباد- خاوران در مراحل پایانی کار بوده و بخش اعظم کارهای اجرایی آن ها به اتمام رسیده است. به محض مساعد شدن شرایط جوی و اتمام کارهای باقیمانده آماده بهره‌برداری در آینده نزدیک هستند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2846280

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خیرالله خادمی با بیان ” یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌‌های توسعه هر کشور ساخت انواع راه است” اظهار کرد: این مهم در کشور با احداث مسیرهای آزادراهی، توسعه شبکه ریلی و تکمیل کریدورهای ترانزیتی با جدیت و برنامه ریزی در این سال ها دنبال می شود.

وی رشد 18 برابری طول شبکه آزادراهی پس از انقلاب را قابل توجه دانست و گفت: طول شبکه آزادراهی در حال بهره برداری از 150 کیلومتر پیش از انقلاب اسلامی به 2 هزار و 900 کیلومتر در حال حاضر رسیده است و برنامه بلند مدت در این حوزه ساخت 10 هزار کیلومتر مسیر آزادراهی در کشور است که 2 هزار و 100 کیلومتر از این میزان در دست احداث قرار دارد.