«چکنو» و «سوپر مارکت مالی» در خدمت صنعت پخش

وی نیازسنجی و امکان‌سنجی پتانسیل‌هایی فروش در بازار هدف، مکان‌یابی، امتیازدهی، طبقه‌بندی مشتریان، انجام امور حسابداری، انبارداری، اعتبارسنجی مشتریان و امکان تسویه حساب به صورت اقساطی و همچنین نصب نرم‌افزارهای ویژه مشتریان را از جمله ظرفیت‌های این شرکت برای صنعت پخش عنوان کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، معاون شعب بانک در این نشست که در سالن ملاصدرا مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برای فعالان این صنعت تشریح شد، بر آمادگی بانک برای توسعه همکاری و کمک به رفع دغدغه‌ها و نیازهای بانکی و مالی این صنعت، تاکید کرد.

وی صدور بیمه‌نامه‌های حمل‌ونقل داخلی را به همراه مسئولیت مدنی رانندگان و بیمه‌نامه‌های صادراتی بر اساس کلاژهای بین‌المللی A.B.C و همچنین مقررات بین‌المللی تجاری را از دیگر ظرفیت‌های این شرکت عنوان کرد و از تخفیف ۵۰‌ درصدی برای عرضه انواع خدمات بیمه‌ای به شرکت‌هایی که از طریق چکنو در بانک صادرات ایران فعالیت بانکی خود را انجام می‌دهند، خبر داد.

مهدی اقبالی‌راد گفت: بانک صادرات ایران با ۷۲ سال خدمت در عرصه بانکداری، امروز در کنار صنعت پخش قرار گرفته تا از طریق دو فرایند ارائه خدمات و تأمین مالی و اعتبار، به این بخش از اقتصاد کشور کمک کند.

معاون شعب بانک صادرات ایران، شخصی‌سازی خدمات، تامین اعتبار و پوشش ریسک‌های این صنعت را از جمله برنامه‌های محوری بانک عنوان کرد و با اشاره به استقبال از محصول چکنو توسط مشتریان بانک، از رونمایی از یک محصول جدید چک در آینده نزدیک خبر داد.

مرادی حرکت از سیستم سنتی به مدل‌های نوین کسب و کار در این صنعت را مهمترین نقشه راه آن دانست.


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1766040/%DA%86%DA%A9%D9%86%D9%88-%D9%88-%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%BE%D8%AE%D8%B4

در این نشست همچنین حمزه آقابابایی، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سپهر نیز با تشریح ظرفیت‌های این شرکت در بازار پرداخت کشور از ارائه سه ابزار جدید پرداخت بر اساس نیازهای صنعت پخش خبر داد.

سیدهادی ابطحی، مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران نیز با تاکید بر اینکه تمامی فعالیت‌های شبکه کارگزاری و خدمات بازار سرمایه در بورس و فرابورس توسط کارگزاری بانک صادرات ایران انجام می‌شود، از آمادگی برای ارائه خدمات مختلف به شرکت‌های صنعت پخش در قالب یک بسته خدماتی خبر داد و بازگردانی سهام متعلق به شرکت‌های پخش و اعتباردهی به این شرکت‌ها برای بازگردانی سهام را از جمله دیگر خدمات این شرکت عنوان کرد.

در این نشست همچنین محمدرضا مرادی، عضو هیئت‌مدیره انجمن ملی صنعت پخش و مدیرعامل داروپخش با اظهار رضایت از برگزاری پرشور پنل تخصصی چکنو توسط بانک صادرات ایران، استقبال گسترده از نشست‌های تخصصی در صنعت پخش را نقطه عطفی در آینده صنعت پخش عنوان کرد.

در این نشست که رؤسای ادارات کل بخش‌های مختلف معاونت بانکداری جامع و مدیران عامل و کارشناسان شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، بیمه سرمد، کارگزاری، صرافی سپهر، عضو هیئت‌مدیره انجمن ملی صنعت پخش و مدیران شرکت‌های برتر صنعت پخش حضور داشتند، مزیت‌های چکنو و کارکردهای آن برای فعالان صنعت پخش به صورت دقیق و کارشناسی تشریح شد و صدور بیش از ۱۵۷ هزار برگ چکنو و کارسازی بیش از ۳۰ هزار برگ آن طی ماه‌های اخیر، به عنوان نشانه‌ای از استقبال مطلوب مشتریان ارزیابی شد.

در این نشست همچنین توانمندی‌های شرکت بیمه سرمد برای ارائه خدمات ویژه به صنعت پخش توسط علیرضا آموزگار، کارشناس این شرکت ارائه شد.

وی وصول مطالبات را دغدغه اصلی صنعت پخش برشمرد و چکنو را فرصتی برای تسهیل مراودات در این صنعت عنوان کرد و گفت: بانک‌ها در تداوم فعالیت مناسب این صنعت می‌توانند کمکی شایان توجه داشته باشند.

وی خدمات بیمه در حوزه‌های آتش‌سوزی ساختمان و ابنیه، انبارها، باربری، مسئولیت کارفرما و سایر بخش‌های بیمه را مورد توجه قرار داد و ‌ارائه مشاوره در خصوص کیفیت بیمه‌نامه‌ها را از جمله خدمات این شرکت به شرکت‌های پخش عنوان کرد و افزود: بررسی و تحلیل بیمه‌نامه‌ها و ریسک‌های موجود در صنعت پخش اهمیت ویژه‌ای در پوشش ریسک آنها دارد و از این رو یکی از خدمات ویژه بیمه سرمد، کارشناسان معتبر این بخش است.

اقبالی‌راد با بیان اینکه نسل چهارم بانکداری جایگاه خود را در اقتصاد کشور با عرضه محصولات نوین در حوزه فناوری اطلاعات باز خواهد کرد، افزود: امروز همت بانک‌ها این است که بسترهای خدماتی خود را بر اساس نیازهای مشتریان فراهم و تدبیر کنند. از این رو بانک صادرات ایران در این نمایشگاه با تدارک بسته‌ای از انواع خدمات توسط شرکت‌های ابزاری و دانش‌بنیان به دنبال شناسایی و رفع نیازها و پاسخ‌گویی به خواسته‌های صنعت پخش است.

وی اعتبارسنجی رفتاری را نیز بخش دیگری از خدمات تامین مالی این شرکت عنوان کرد.