آغاز اعتصابات 1 ماهه در انگلیس با اعتصاب کارگران خط راه آهن- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

 پرستاران، نگهبانان مرزی و رانندگان آمبولانس هم از دیگر گروه‌هایی هستند که قرار است در این ماه اعتصاب کنند. بدین ترتیب دولت انگلیس مجبور به استفاده از ارتش برای در دست گرفتن بخش خدمات عمومی در زمستان می‌شود. این اعتصاب‌ها همچنین کسب‌وکار فروشگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها را هم در تعطیلات کریسمس که فصل کار آنهاست محدود می‌کند.

 ناآرامی در بازار کار انگلیس طی ماه‌های اخیر به‌دنبال بالا رفتن قیمت مواد غذایی و انرژی افزایش یافته است. تورم در انگلیس به بالاترین رقم طی 41 سال گذشته رسیده و کارفرمایان نتوانستند همگام با افزایش تورم دستمزدها را بالا ببرند.

 رئیس اتحادیه حمل‌ونقل ریلی و دریایی انگلیس اعلام کرد هیچ قصدی برای خراب کردن کریسمس مردم وجود ندارد و این دولت است که مسئول این اتفاق است.

 این اتحادیه علاوه‌بر درخواست برای دستمزدهای بالاتر مخالف پیشنهادهایی است که باعث کاهش نیروی کار می‌شود و آنها را مجبور می‌کند شب‌ها و تعطیلات آخر هفته هم کار کنند. بدین ترتیب امنیت شبکه به خطر می‌افتد.

 اتحادیه حمل‌ونقل ریلی و دریایی انگلیس با فراخوان یک اعتصاب دوروزه اکثر خدمات را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مختل کرده است. این اعتصاب در روزهای جمعه و شنبه ادامه خواهد داشت. این اعتصاب‌ها به‌دنبال رد درخواست افزایش دستمزدها از سوی شبکه ریلی انگلیس اتفاق افتاده است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از تایم، کارگران راه‌آهن در انگلیس فعالیت خود را در روز سه‌شنبه متوقف و حمل‌ونقل ریلی در سراسر این کشور را مختل کردند. این آغاز اعتصابات یک‌ماهه کارگران بخش خدمات عمومی انگلیس به تقاضای دستمزدهای بالاتر به‌دنبال افزایش تورم در این کشور است.

 انتهای پیام/25


منبع: https://tn.ai/2821211