آغاز جمع‌آوری کارت‌ سوخت آزاد پمپ‌بنزین‌ها در تهران/ هر سکو یک کارت سوخت

بیشتر بخوانید:

طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۱ قاچاق بنزین در کشور رشد ۲۵۰درصدی و قاچاق گازوئیل ۶۹ درصد افزایش داشته است که این به این مفهوم است که روزانه ۵۰ میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق می‌شود.

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور خاطرنشان کرد: تا پیش از این، در تهران به ازای هر نازل یک کارت سوخت آزاد وجود داشت، اما از این پس، به ازای هر سکو یک کارت آزاد در دست جایگاه‌دار خواهد بود تا مردمی که به‌هردلیل کارت سوخت همراه ندارند بتوانند از کارت‌های آزاد استفاده کنند.

۳۵۲۱۷


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1754945/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%85%D8%B9-%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%B1-%D8%B3%DA%A9%D9%88-%DB%8C%DA%A9

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، حدود ۷۰ درصد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود و به مردم توصیه می‌کنیم که حتما در مراجعه به جایگاه‌های سوخت، کارت سوخت شخصی به‌همراه داشته باشند.

وی افزود: جایگاه‌داران هیچ نقشی در این تصمیم نداشته‌اند و فقط مجری آن هستند، اما تلاش می‌کنیم نقطه نظرات و انتقادات مردمی را به گوش مسئولین برسانیم.

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور با بیان اینکه “هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش نرخ بنزین به جایگاه‌ها اعلام نشده”، گفت: اگر مردم همکاری خوبی در استفاده از کارت شخصی داشته باشند، کاهش تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها نمی‌تواند تأثیری در روند عرضه سوخت داشته باشد؛ از سوی دیگر به متولیان امر توصیه می‌کنیم که در صدور کارت‌های سوخت المثنی تسریع شود تا آن دسته از افرادی که کارت سوخت شخصی خود را گم کرده‌اند، در بازه زمانی دوهفته‌ای و یا حداکثر تا ۲۰ روز به کارت المثنی دسترسی پیدا کنند.

رضا نواز اظهار کرد: از امروز کارت‌های آزاد جایگاه‌داران در تهران جمع‌آوری می‌شود؛ این روال از چندماه پیش در استان‌های مختلف و با اولویت استان‌های مرزی در کشور آغاز شده بود و امروز در تهران اجرایی می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح، به‌معنای جمع‌آوری تمامی کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌داران نیست بلکه به معنای کاهش تعداد کارت‌های آزاد در جایگاه‌های عرضه سوخت است.

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت: با اجرای این طرح، حدود ۷۰ درصد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود و به مردم توصیه می‌کنیم که حتما در مراجعه به جایگاه‌های سوخت، کارت سوخت شخصی به‌همراه داشته باشند.

نواز با بیان اینکه “تا امروز بیش از ۹۰ درصد سوخت‌گیری‌های بنزین ۳۰۰۰ تومانی با کارت‌های آزاد جایگاه‌ها انجام شده”، گفت: رفته رفته مردم باید این عادت رفتاری را کنار گذاشته و از کارت‌های شخصی برای دریافت بنزین با نرخ آزاد هم استفاده کنند، چرا که با کاهش تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها، در صورت همراه نداشتن کارت‌های شخصی، صف‌های دریافت بنزین طولانی‌تر خواهد شد.

این طرح در بعضی از شهرها به‌صورت آزمایشی اجرا شده است و مردم بیشتر از کارت‌های شخصی خود استفاده می‌کنند.

هم‌اکنون به‌علت تفاوت قیمت گازوئیل و بنزین در ایران و کشورهای همسایه قاچاق سوخت از شهرهای مرزی به‌شیوه‌های مختلف صورت می‌گیرد که با اجرای برنامه جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد می‌توان تا حدودی از قاچاق سوخت جلوگیری کرد.

بر اساس طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد، هیچ برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی بنزین وجود ندارد و قیمت بنزین هم تغییر نخواهد کرد.

هر سکو یک کارت سوخت خواهد داشت