آغاز فروش آنلاین ارز از فردا در صرافی ها+شرایط خرید- اخبار پول | ارز | بانک – اخبار اقتصادی تسنیم

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرد: صرافی های عضو بازار متشکل معاملات ارزی، می بایست متقاضیانی را که از طریق سامانه برخط بازار غیر متشکل معاملات ارزی به نشانی my.ice.ir معرفی شده اند در اولویت فروش ارز قرار داده و  متعهد به ارائه خدمت در زمان مقرر باشند.

در حال حاضر فقط امکان درخواست ارز مسافرتی و سایر از طریق این سامانه فراهم شده است اما در آینده نزدیک با همکاری بانک مرکزی و سایر نهاد های مربوط امکان درخواست ارز برای سایر مصارف مطابق مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق این سامانه فراهم خواهد شد.

بازار متشکل ارزی هم اعلام کرد: سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران به منظور تسهیل فرآیند خرید ارز اشخاص حقیقی و صرفه جویی در وقت متقاضیان، طراحی شده است و متقاضیان خرید ارز پس از ورود به سامانه، اطلاعات هویتی و درخواست خرید خود را ثبت می نماید.

متقاضی می‌تواند با به همراه داشتن کارت ملی در زمان تعیین شده به صرافی مراجعه و ارز مورد نیاز خود را خریداری کند.

در صورت احراز صلاحیت برای خرید ارز براساس مقررات بانک مرکزی، سامانه فهرستی از نزدیکترین شرکت‌های صرافی را نمایش داده و پس از انتخاب یک صرافی توسط متقاضی، اطلاعات درخواست برای صرافی متخب ارسال می‌شود و در صورت تایید صرافی، پیامکی حاوی اطلاعات صرافی و تاریخ و ساعت برای مراجعه متقاضی ارسال می‌شود.

این سامانه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت  8:00 تا 16:30 و روزهای پنجشنبه از ساعت 8:000 تا 16:00 پاسخگوی متقاضیان خواهد بود.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2798997

بانک مرکزی تمامی صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی را همچنین موظف کرد تا سایر مراجعین حضوری را جهت خرید ارز، به سامانه مذکور راهنمایی کنند.