احیا قنوات و آبخیزداری با کمک بسیج- اخبار کشاورزی – اخبار اقتصادی تسنیم

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2807204

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم مهرداد پاکار، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بسیج اظهار داشت: بسیج نیروی کارآمد همه کشور در همه حوزه ها است و هر جایی به بسیجیان نیاز داشته باشند برای فداکاری و عمل حضور دارند.

وی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:  در عملیات مبارزه با آفات بلوط نیز به کمک سازمان منابع طبیعی رفته ایم همچنین برای صدور اسناد برای اراضی کشاورزی به سازمان امور اراضی کمک می شود.

وی اظهار داشت: میز خدمتی وزارت جهاد کشاورزی نیز در نماز جمعه شهرهای مختلف کشور حضور دارند و به مسائل کشاورزان رسیدگی می کنند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: از دیگر اقدامی که همزمان با هفته بسیج در مناطق مختلف کشور انجام می شود بهبود و اصلاح جاده بین مزارع است تا کشاورزان بتوانند با سهولت بیشتری محصولات خود را به بازار برسانند.

وی تصریح کرد: رزمایش کمک مومنانه نیز به خدمت کشاورزان و دامداران رفته است و جهیزیه  مورد نیازمندان بخش کشاورزی تامین می شود. همچنین کشاورزان که به خاطر مبالغ کمی در زندان هستند با کمک نیروهای جهادی آزاد می شوند.

وی اظهار داشت: میزان اراضی کشاورزی که سند دریافت کرده اند در سال جاری و با حرکت جهادی انجام شده از 4 درصد به 10 درصد افزایش یافته است یعنی اقداماتی که در یک سال گذشته انجام شده است بیشتر از کل ادوار گذشته است.

وی یادآور شد: بسیج وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی با 9500 نیرو اقدامات نظارتی بر بازار محصولات کشاورزی کشور دارد.

پاکار گفت: تفاهم نامه ای میان وزارت جهاد کشاورزی با بسیج و سپاه منعقد شده است تا خدماتی جهادی برای بخش های مختلف با بخش کشاورزی از جمله احیا قنات ها و آبخیزداری انجام شود. برای ایجاد اشتغال به کمک کمیته امداد رفته ایم و با این سازمان همکاری داریم.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج افزود: از این هفته رسیدگی همه جانبه مناطق محروم کشور در دستور کار است که این اقدامات از مناطق محروم سیستان و بلوچستان و خوزستان آغاز و ماشین آلات این جهاد سازندگی به این استانها می‌رود.

پایکار گفت: در این رزمایش که همزمان با هفته بسیج آغاز می شود پزشکان حتی پزشکان متخصص در مناطق محروم حضور پیدا می‌کنند و حتی تجهیزات مورد نیاز برای اجرا را به این مناطق خواهند برد.