ادامه صادرات الماس روسیه به بازار جهانی با وجود تحریم ها- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

 


منبع: https://tn.ai/2765441

به گفته این منابع، بیشتر جواهرات روسی به سمت تولیدکنندگان در هند می رود، “جایی که صدها کسب و کار عمدتاً خانوادگی، سنگ‌های خشن را تراشیده و صیقل می دهند، و آماده استفاده در گوشواره‌ها و حلقه های نامزدی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که غول تولیدکننده الماس روسیه یعنی شرکت آلروسا در سکوت خبری صادرات خود را تقریباً به سطح قبل از تحریم‌ها رسانده است و ماهانه بیش از 250 میلیون دلار الماس می فروشد.

آنها در ادامه تأکید کردند که شرکت آلروسا الماس را به خریداران هندی و اروپایی می‌فروشد و عمدتاً روپیه هند را دریافت می‌کند.

این منابع آگاه همچنین توضیح دادند که فروش آلروسا از سر گرفته شده است چرا که برخی از بانک‌های هندی با تسهیل تراکنش با ارزهای دیگر غیر از دلار آمریکا راحت‌تر شده‌اند.

در ماه آوریل، ایالات متحده تحریم هایی را علیه آلروسا، در میان دیگر شرکت‌های بزرگ دولتی روسیه، اعمال کرد. آلروسا بزرگترین تولید کننده الماس خام در جهان است که حدود یک سوم عرضه جهانی را به خود اختصاص می دهد.

این گزارش به نقل از افراد مطلع اعلام کرد که فروش این شرکت روسی در حال حاضر تنها حدود 50 تا 100 میلیون دلار در ماه کمتر از سطح قبل از تحریم ها است.

این گزارش می‌افزاید که اگرچه هنوز نگرانی گسترده‌ای در مورد پیامدهای خرید و فروش کالاهای روسی وجود دارد، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه فروش این شرکت تحریم‌ها یا قوانین را نقض کرده باشد، وجود ندارد. این منابع گفتند: معاملات بی سر و صدا انجام می‌شود.

انتهای پیام/