از جزئیات پرداخت خسارت با کروکی آنلاین مطلع شوید

به گفته بهزادپور در ۴ ماهه امسال ۲۱ میلیون فقره بیمه‌نامه صادر شده که نسبت به مشابه سال قبل ۲.۸ درصد رشد نشان می‌دهد. خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال گذشته ۶۵ هزار میلیارد تومان بوده، که ۴۸ درصد رشد داشته، در ۴ ماهه امسال این رقم به ۲۱.۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین در ۴ ماهه امسال ۵۲.۵ میلیون فقره خسارت به ارزش ۲۱.۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که از رشدی معادل ۴۶.۲ درصد برخوردار است.

بهزادپور با اعلام اینکه با هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی و شهرداری می‌خواهیم به این سمت حرکت کنیم که در مسکن اجتماعی همکاری کنیم، ادامه داد: سرمایه گذاری در صنعت بیمه در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۳۰ هزار میلیارد تومان و جمع کل دارایی‌های شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است.

جزئیات پرداخت آنلاین خسارت تصادف زیر ۲۰ میلیون تومان

رئیس کل بیمه مرکزی درباره پروژه‌های این صنعت اظهار کرد: یکی از طرح‌های بیمه مرکزی، کروکی آنلاین است که برای تصادف‌های زیر ۲۰ میلیون تومان است و مردم اطلاعات مربوط را وارد می‌کنند و بدون نیاز به بیمه خسارت خود را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

مجید بهزادپور امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: حق بیمه تولیدی در کشور را معادل ۲۷.۴ میلیارد دلار است که سهم صنعت بیمه ایران در دنیا ۰.۴ درصد است.

217 46


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1668531/%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%AE%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D9%88%DA%A9%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B7%D9%84%D8%B9-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF

وی تعداد بیمه نامه صادره در سال گذشته را ۷۱.۳ میلیون فقره اعلام کرد و گفت: این میزان حدود ۴.۶ درصد رشد داشته است.

بهزادپور درباره بیمه اربعین نیز توضیح داد: با توجه به امکانات قانونی حداکثر مساعدت را در زمینه بیمه اربعین انجام دادیم و حق بیمه اربعین را نسبت به میزان دو سال گذشته افزایش ندادیم و حدود ۳۵ درصد تا ۸۰ درصد میزان ارائه خدمات بیمه‌ای را بیشتر کردیم.

وی درباره تاثیر احیای برجام بر صنعت بیمه نیز گفت: یک دهه است که ارتباط صنعت بیمه با فضای بین‌الملل قطع است و وضعیت بیمه‌های اتکایی تقریبا به صفر رسیده است. اقدام جدی برای حضوری پررنگ در فضای بین‌الملل تقویت آموزش است. به وزارت امور خارجه پیشنهاد تشکیل میز بیمه در وزارتخانه را داده‌ایم.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۰ حق بیمه تولیدی معادل ۱۱۵ هزار میلیارد تومان که ۴۱ درصد رشد داشته است. در ۴ ماه ۵۴.۵ هزار میلیارد تومان که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد داشته است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: برای طرح کروکی آنلاین، یک سامانه تعریف کردیم که تاکنون پنج شرکت بیمه در این سامانه عضو شده‌اند.

وی در مورد پرتفوی صنعت بیمه با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های کشور از قبیل پتروشیمی‌ها، کشتی‌ها، هواپیماها، کارخانه‌ها و سایر تجهیزات کشور تحت پوشش صنعت بیمه قرار گرفته است، گفت: ۷۰ درصد از این پرتفو متعلق به بخش غیردولتی است که درواقع مشابه سال قبل بوده، خسارت پرداختی صنعت بیمه هم حدود ۷۰ درصد مربوط به بخش غیردولتی بوده است. در ۴ ماهه سال جاری هم میزان فروش بیمه ‌در بخش خصوصی بالا رفته و سهم بخش غیردولتی به ۸۰ درصد رسیده، در بخش بیمه شخص ثالث ۸۳.۱ درصد، سهم بخش غیردولتی بوده است. در بخش درمان در ۴ ماهه اول امسال رشدی معادل ۲۷.۲ درصد اتفاق افتاده که نسبت به سال قبل انجام شده است. در ۴ ماهه اول امسال ۳۸ درصد پرتفوی بیمه مربوط به درمان بوده است.

پوشش ۵۰۰ میلیارد دلاری صنعت بیمه

برنامه صنعت بیمه پس از احیای برجام

بهزادپور همچنین در مورد بیمه‌های زندگی گفت: سال گذشته ۱۶ درصد از پرتفوی بیمه مربوط به زندگی بوده است در ۴ ماهه اول امسال ۱۲.۸ دهم درصد بیمه‌نامه‌ها مربوط به زندگی بوده، ضریب نفوذ بیمه بر مبنای نسبت فروش حق بیمه به تولید ناخالص داخلی در کشور ما حدود ۲.۵ درصد است. طبق قانون باید به ۷ درصد برسد، در حالی که این هدف بسیار بلند است و ظرف ۹ سال‌ گذشته از ۲.۱ درصد به حدود ۲.۵ درصد رسیده است.

بهزادپور ادامه داد: تعداد موارد خسارت پرداختی سال گذشته ۵۲.۵ میلیون فقره بوده که ۴۴.۶ درصد رشد داشته و این میزان در ۴ ماه ابتدایی امسال نیز ۲۳.۶ میلیون فقره بوده که معادل ۵۰ درصد رشد داشته است.

حق بیمه اربعین را افزایش ندادیم

وی افزود: حق بیمه سرانه در ایران نیز ۳۲۲ میلیارد دلار است. همچنین، ضریب نفوذ بیمه نیز ۲.۴ درصد است.

وی پنج محور اصلی سند تحول صنعت بیمه را مبارزه با فساد، توسعه جایگاه صنعت بیمه، تحول دیجیتال، نظارت موثر و کاهش تصدی‌گری و مقررات‌زدایی اعلام کرد و گفت: اینکه چگونه بتوانیم فضای صنعت بیمه را به سمت جوان‌گرایی ببریم، هفته آینده تفاهم نامه‌ای با صندوق نوآوری امضا خواهیم کرد. پروژه درمان بیمه مرکزی در کنار نسخه الکترونیک را تکمیل کردیم. همچنین، سامانه تخلف و تقلب در صنعت بیمه نیز آماده شده که این سامانه در مرحله اول تقلب شناسایی و در مرحله دوم، تقلب را به صورت هوشمند پیش‌بینی می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه به زودی نمونه‌ای از بیمه‌نامه تکافل رونمایی می‌شود، افزود: نظارت هوشمند جز اصلی‌ترین اهداف و پروژه‌های صنعت بیمه است که تا پایان سال این موضوع را اجرایی خواهیم کرد. سامانه ارزیابی ریسک راننده‌ها آماده شده و این سامانه ریسک افراد را متناسب با شاخص‌ها ارزیابی می‌کند.

وی تاکید کرد که این طرح با همکاری پلیس و صنعت بیمه اجرایی خواهد شد. قرار بود از این طرح در هفته دولت رونمایی شود که این امر به دلیل یکسری مسائل صورت نگرفت و طی دو تا سه هفته آینده از این طرح رونمایی می‌شود که در یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.