از قهر کردن طولانی همسرم خسته شدم؛ چه کنم؟

    وقتی شخص سومی حضور دارد موقتا حالت سردی رفتارشان از بین رفته و حالت عادی پیدا می‌کنند. اما همچنان نسبت به شما حالت قهر دارند و زمانی‌ که فرد سوم خارج می‌شود دوباره به حالت بی‌اعتنایی کامل برمی‌گردند (این نشانه‌ی آخر یک زنگ خطر واقعی برای رابطه به حساب می‌آید، اگر یک فرد قهرکننده توانایی این را دارد که حالتش را تغییر دهد یعنی موقتا از حالت قهر خارج شده و با شما خوب باشد، در واقع این شخص کسی است که آگاهانه از اسلحه قهر برای ناراحت کردن فرد مقابل استفاده می‌کند پس او در قهر کردن حرفه‌ای است و عمدا قصد دارد به شما بی‌احترامی کند.)

به دل نگیرید!

قهر کردن  طولانی رفتاری است که محدود به جنس خاصی نیست. هم زنان و هم مردان ممکن است عادت به قهر کردن داشته باشند. این افراد عموما هنگام بروز مشکل و تعارض در رابطه‌ی عاطفی با شریک خود به جای حل‌وفصل کردن مشکل از گفت‌و‌گو اجتناب کرده و کناره‌گیری می‌کنند. معمولا قهر کردن یک تصویر کلیشه‌ای دارد که همه با آن آشنا هستند، مردی که با عصبانیت ممکن است محل را ترک کند یا مشغول کار خود شود و زنی که با حالت عصبی لب ورچیده و آه می‌کشد، به هر حال قهر کردن هر کیفیتی که داشته باشد یا از طرف هر کدام از دوطرف که اتفاق بیفتد نشانه‌هایی دارد که ما بعضی از این نشانه‌ها را به شما خواهیم گفت:


    هر زمان که دل‌شان بخواهد از حرف زدن با طرف مقابل اجتناب می‌کنند و جواب او را نمی‌دهند.

    آنها اشیاء را جایگزین شما می‌کنند. یعنی زمانی که شما حضور دارید به جای آنکه با شما وقت بگذرانند، صحبت کنند یا با شما در کارهای‌تان یا تماشای تلویزیون همراه باشند خود را با روزنامه یا کتاب، تلفن، جدول کلمات و انواع و اقسام چیزها سرگرم می‌کنند.

در واقع منظور این است که حواس‌تان باشد افراد قهرکننده با استفاده از اسلحه‌ی قهر از شما امتیاز نگیرند. نسبت به نیازهای‌شان واکنش نشان ندهید، لوس‌شان نکنید، با آرام کردنشان و دور و ورشان چرخیدن حس نیاز به توجه‌شان را ارضا نکنید. از طرف دیگر در مقابل قهرش شما هم سکوت نکنید. الگوی سکوت و کج‌خلقی شما به او اجازه می‌دهد که اینگونه کنار شما باشد و به این ترتیب کنترل اوضاع در دست او قرار بگیرد. چه با باج دادن و چه با رفتار مشابه رفتار او اجازه ندهید شما را کنترل کند. هر چقدر بیشتر با یک قهرو بسازید این شما هستید که مدام شکننده‌تر و آسیب‌پذیرتر می‌شوید.

به جای آنکه با او کنار بیایید و به خاطر رفتار او شما معذرت‌خواهی کنید و یا شکننده‌شدن‌تان شما را عصبی کند و رفتار مشابه نشان دهید، سعی کنید به روی خودتان نیاورید و زندگی‌تان را ادامه دهید انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است؛ همان‌طور که در مرحله قبل هم گفتیم اگر رفتارهای او را به دل نگیرید این کار برای‌تان ساده‌تر خواهد بود. فکر کنید منظورش از سرزنش شما چیست؟ افراد قهرکننده می‌خواهند رویکردهای درونی خود را ادامه دهند و قصد دارند با پافشاری روی طرز فکر خودشان شخصیت درونی و جدی خود را ثابت کنند. منتظر شوید فرد قهرکننده مسئولیت احساسات خود را به عهده بگیرد همان‌گونه که شما مسئولیت احساسات خود را پذیرفته‌اید. منتظر شوید تا شخص قهرکننده به وجود شما احترام بگذارد چون در واقع این افراد واقعا با رفتارهایی مثل کناره‌گیری کردن، سرد بودن و کنترل‌کردن به شیوه‌ی بی‌ادبانه‌ی خود، به شما بی‌احترامی می‌کنند و این اصلا نشان‌دهنده‌ی یک رابطه‌ی عاطفی سالم نیست.

زناشویی

منتظر تغییرات باشید

    رفتارهای بچه‌گانه دارند، قیافه‌ی ناراحت به خود می‌گیرند، دست‌به‌سینه می‌شوند، شاید حتی پاهای‌شان را هنگام قدم برداشتن عمدا محکم روی زمین بکوبند.

وقتی فرد قهرکننده ببیند که رفتارهایش روی شما جواب نمی‌دهد، این احتمال وجود دارد که به تدریج یاد بگیرد که به آنها خاتمه داده و درباره‌ی رفتارش با شما تغییر عقیده بدهد. در هر صورت باید بدانید که فرد اهل قهر کردن با تمام شیوه‌های رفتاری شما با خودش مقابله خواهد کرد حتی ممکن است رابطه شما بهم بخورد یا او شما را ترک کند زیرا دوست ندارد این وضعیت را ادامه بدهد. شخص قهرکننده علاقه ندارد جایی باشد که نتواند همه چیز را کنترل کند. در هر صورت مقابله با شخص قهرکننده مقدار قابل ملاحظه‌ای ریسک دارد. اما احتمالا شما جزو افرادی باشید که ترجیح می‌دهند تحت هر شرایطی رابطه‌ای توأم با احترام متقابل داشته باشند تا اینکه خود را مانند فرشی که زیر پاافتاده است کوچک کنند.

سخن آخر اینکه بعد از تمام چیزهایی که گفته شد اگر فرد قهرکننده با تغییر علامت‌های رفتاری شما رفتارش را تغییر نداد، اگر شما سعی کردید به قهر او اعتنا نکنید و خواستار احترام باشید اما هنوز هم به رفتارهایش ادامه داد یک نفس عمیق بکشید و اگر واقعا فکر می‌کنید که ارزشش را دارد با این بزرگسال کودک زندگی کنید، باید این را بدانید که به احتمال خیلی زیاد و از آنجایی که شما قادر نیستید کسی را عوض کنید آن فرد همچنان از الگوی قهر برای کنترل شما استفاده خواهد کرد و برایش مهم نیست که شما از قبول قهر امتناع می‌کنید. این شما هستید که نباید اجازه بدهید دیگران شما را کنترل کنند و این یعنی باید به آن فرد بگویید و نشان دهید که می‌دانید دارد چه می‌کند. در نهایت دوستان عزیز من در مقابل یک فرد اهل قهر چه زن باشد چه مرد، شما بیشتر از این کاری از دست‌تان برنمی‌آید.


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-239/677972-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D9%87%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B7%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D9%85-%D8%AE%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%85-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%86%D9%85

    نگاه سردی دارند و معمولا در مقابل رفتارهای شما عکس‌العمل مناسب نشان نمی‌دهند. یعنی به ابراز احساسات و رفتارهای محبت‌آمیز شما پاسخ نمی‌‌گویند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛  مشکل اصلی در ارتباط با افرادی که عادت به قهر کردن دارند این است که آنها با قهر‌ کردن، در واقع قصد دارند طرف مقابل را مطابق میل‌ خودشان کنترل کنند. این مسأله‌ی مهمی است که تعداد زیادی از افراد در روابط عاطفی خود یا ازدواج، با آن دست به گریبان هستند و نمی‌دانند چگونه با این مشکل برخورد و از خود و رابطه‌‌ی‌شان محافظت کنند. معمولا اگر قهر کردن ‌طولانی شده و مدام تکرار ‌شود فضای رابطه‌ی عاشقانه تبدیل به یک محیط صرفا همزیستی می‌شود و این برای تداوم رابطه بسیار مضر است. با این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم در برابر افرادی که عادت به قهر کردن مداوم دارند، بهتر است چه رفتارهایی انجام دهید.

قهرکردن

آنچه که دارد اتفاق می‌افتد در واقع این است: آقا یا خانم قهرو دارد تلاش می‌کند شما را مسئول عدم بلوغ عاطفی خود معرفی کند. متأسفانه اگر شما ناراحتی خود را نشان دهید، اخم کنید یا در چهره‌تان علائم نگرانی بروز کند به آنها اعلام کرده‌اید که موفق شده‌اند و مطمئن باشید اگر به این اطمینان دست پیدا کنند دوباره، دوباره و دوباره این کار را برای دریافت احساس پیروزی تکرار خواهند کرد و شما این حس را به آنها منتقل کرده‌اید که می‌توانند به هدف‌شان برسند. پس بیایید نوع نگاه‌مان به رفتار طرف قهرکننده را تغییر دهیم. این باعث می‌شود هم کمتر ناراحت شویم هم فرد مقابل تصور نکند کار مؤثری انجام داده به جای اینکه از او ناراحت شوید و قلب‌تان صدمه ببیند قهر کردن شریک زندگی‌تان را ناشی از این بدانید که او قادر به آشتی‌کردن با خودش نیست؛ بنابراین سعی می‌کند صدمه ناشی از این فقدان را به شخص دیگری منتقل کند و هیچکس از شما به او نزدیک‌تر نیست. فرد اهل قهر‌ کردن همواره تلاش می‌کند عدم بلوغ عاطفی خود را اینگونه پنهان کند و این راه‌حلی است که احساس بدی در شما ایجاد می‌کند. قطعا برای شما بهتر است که به موقع آن را تشخیص دهید و تا پایان یافتن رفتار بد و بی‌ادبی فرد مقابل صبر کنید، این قطعا رفتار مناسب‌تری برای شما و حفظ روحیه‌تان است.

با قهر‌ کردن آنها کنار نیایید