استون مارتین DB۱۲ ؛ قاتل فراری روما با موتور V۸ AMG/ ویدئو

علاوه بر این موارد، در محور عقبی و برای اولین بار، شاهد حضور دیفرانسیل الکتریکی روی یک استون مارتین DB هستیم که در یک میلی ثانیه می‌تواند قفل یا باز شود و راننده را در مواقعی که کار به جاهای حساس می‌رسد، حسابی سورپرایز کند. ضریب دیفرانسیل در این قسمت به ۳۰.۰۸۳:۱ می‌رسد که اگر کمی فنی باشید، کاملا متوجه می‌شوید که قضیه تا چه حد جدی است.

تعلیق پیشرفته، سواری نرم و فرمان حرفه‌ای

برای رام کردن چنین غول بی شاخ و دمی، به یک شلاق بزرگ نیاز پیدا می‌کنید. به همین خاطر، استون مارتین DB۱۲ به سیستم ترمز ۶ پیستونه با دیسک‌های خنک شونده مجهز شده که ابعاد آن‌ها در محور جلو به ۴۰۰ میلی متر و در محور عقب به ۳۶۰ میلی متر می‌رسد. همچنین ترمزهای سرامیک کربنی هم به صورت آپشنال به خریداران داده‌ می‌شوند و در کنار آن می‌توانید کالیپر ترمز قرمز، مشکی، سیاه، نقره‌ای یا آبی سبز استون مارتینی را انتخاب کنید.

استون مارتین DB12

اتاق و داشبورد استون مارتین DB۱۲ با مدل قبلی یعنی DB۱۱، زمین تا آسمان فرق می‌کند. اول از همه، دکمه‌های زیاد و شلوغ کابین، به شما حس سفینه سواری را می‌دهند و یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی هم در وسط کنسول تعبیه شده تا موشک را برای شما پرتاب کند. البته هرچند که صدای این موشک به داخل کابین نمی‌آید اما استون مارتین DB۱۲ به سیستم صوتی پیشرفته با ۱۱ اسپیکر و توان ۳۹۰ وات مجهز شده تا کابین را حسابی به هم بریزد.

قیمت استون مارتین DB۱۲

خودرو اسپرت Aston Martin DB12

سیستم تعلیق هم از آخرین تکنولوژی استون مارتین بهره می‌برد و میزبان تعلیق اکتیو و بادی است که می‌تواند در سه حالت جی تی، اسپرت و اسپرت پلاس تنظیم شود. به گفته طراحان و سازندگان، سواری استون مارتین DB۱۲ به قدری نرم و راحت است که انگار روی یک صندلی راحتی در کشتی کروز نشستید؛ اما با سرعت بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنید! به طور خلاصه، تعلیق محور جلو از نوع دو جناقی مستقل و کمک فنر فعال است و تعلیق هم از نوع مولتی لینک.

استون مارتین DB12

استون مارتین DB12

خودرو اسپرت Aston Martin DB12

ابعاد و اندازه استون مارتین DB۱۲ شامل ۴۷۲۵ میلی متر طول، ۲۱۳۵ میلی متر عرض و ۱۲۹۵ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به ۲۸۰۵ میلی متر می‌رسد. وزن خالص این خودرو فقط ۱۸۵۹ کیلوگرم است و تقسیم وزن در جلو و عقب خودرو هم به نسبت ۴۵:۵۲ صورت گرفته. چهره و طراحی این خودرو، دقیقا همان امضای معروف استون مارتین است که در استون مارتین ونتیج هم حضور دارد. جلو پنجره به هواکش‌های اسپرت با ۶ ستون افقی و موازی محدود شده و زیر سپر اسپرت هم در عین سادگی، مغز شما را منفجر می‌کند.

چراغ‌های هوشمند

استون مارتین DB12

خودرو اسپرت Aston Martin DB12

استون مارتین DB12

استون مارتین DB12

این پیشرانه‌ی آلمانی در بهترین روز خود می‌تواند ۶۷۱ اسب بخار قدرت (در دور موتور ۶۰۰۰ RPM) و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور (در دور موتور ۲۷۵۰ تا ۶۰۰۰ RPM) را تولید کند. از هر دری که به این اعداد نگاه می‌کنیم، استون مارتین DB۱۲ از نسخه‌های قبلی خود یعنی استون مارتین DB۱۱ AMR (با موتور V۸) و استون مارتین DB۱۱ (با موتور V۱۲) بالاتر است. حتی فراری روما با موتور V۸ تویین توربو شارژ هم فقط ۶۱۱ اسب بخار قدرت دارد.

دوران خودروهای ۱۲ سیلندر به پایان رسیده اما به نظر می‌رسد که استون مارتین قصد دارد تا همچنان یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه دارد؛ البته حداقل با اسم! استون مارتین DB۱۲ دقیقا قصد دارد تا همین کار را انجام دهد و با موتور ۸ سیلندر مرسدس بنز AMG، تمام رقیبان خود را تحقیر کند.

مشخصات فنی استون مارتین DB۱۲

خودرو اسپرت Aston Martin DB12

زمانی که صحبت از تکنولوژی و پایداری می‌شود، استون مارتین DB۱۲ حرف اول و آخر را می‌زند. از سیستم کنترل پایداری تا کنترل کشش، کنترل الکترونیکی فشار ترمز و توزیع نیروی ترمز، کمک هیدرولیک ترمزها، ترمز اضطراری و ضد قفل پیشرفته، سیستم کنترل درگ پیشرانه، کنترل بردار گشتاور و کنترل دقیق گشتاور را می‌توانید در این خودرو پیدا کنید.

سیستم ترمز پیشرفته از نوع سرامیک کربنی

به این سیستم، کمک‌های هوشمند DTX و اسکای هوک را هم اضافه کنید. این سیستم فقط در خودروهای اسپرت و پرچمدار جهان مثل پورشه ۹۱۱ کررا دیده می‌شود. فرمان کمک برقی با سیستم حساس به سرعت و رک و پینیون (rack and pinion steering EPAS) هم اینجاست تا حتی در سرعت‌های بالا، هیچ مشکلی برای فرمان دادن نداشته باشید.

طراحی ظاهری و ابعاد

خودرو اسپرت Aston Martin DB12

چراغ‌های ال ای دی هم هرچه که بخواهید را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ از اتولایت گرفته تا نوربالای اتوماتیک و چرخش در زمان گردش! در نمای عقبی، اسپویلر جدید استون مارتین، معروف به آیرو بلید را پیدا می‌کنید که در کنار سیستم اگزوز ۲ کاناله‌ی فعال، چشم و گوش همه را به خود جذب می‌کنند.

رینگ و تایرهای اختصاصی

نمای کناری هم به رینگ‌های ۲۱ اینچی با لاستیک‌های ۲۷۵/۳۵ZR۲۱ میشلن PS۵ مجهز شده که در زمستان، جای خود را به میشلن پایلون آلپین ۵ می‌دهند. جالب است بدانید که هر دو این تایرها، به طور اختصاصی برای استون مارتین توسعه پیدا کرده‌اند. رنگ رینگ‌ها را هم می‌توانید از بین گزینه‌های مشکی ساتین، پلاتینیوم و سیاه الماسی انتخاب کنید.

طراحی کابین و داشبورد

خودرو اسپرت Aston Martin DB12

۲۲۷۲۲۷


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1770292/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86-DB%DB%B1%DB%B2-%D9%82%D8%A7%D8%AA%D9%84-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D9%85%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-V%DB%B8-AMG-%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88

خودروهای هیبریدی و برقی، دنیا را تسخیر کرده‌اند و حتی چینی‌ها هم با خودروهای اسپرت برقی خود مثل بی وای دی یانگ وانگ U۹ وارد این بازی شده‌اند. خوشبختانه استون مارتین فعلا با وارد دنیای برقی‌ها نشده و با موتور V۱۲ تا سال ۲۰۲۶، برنامه چیده است. در حالی که همه ما منتظر بودیم تا استون مارتین DB۱۲ با چنین موتوری به میدان بیاید، ناگهان همه چیز عوض شد و در زیر کاپوت این خودرو، یک موتور V۸ تویین توربو شارژ ۴ لیتری از شرکت AMG قرار گرفت.

هیولای آلمانی با تکنولوژی AMG و استون مارتین

در کنار این پیشرانه می‌توانید گیربکس اتوماتیک مولتی کلاچ با تعویض ۸ سرعته را پیدا کنید که سرعت تعویض دنده در آن، دسته کمی از دنده عوض کردن در ماشین‌های فرمول یک ندارد. به لطف این گیربکس و موتور AMG، حداکثر سرعت استون مارتین DB۱۲ تا ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت بالا می‌رود و در عرض ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

البته فکر نکنید که استون مارتینی‌ها بیخیال طبیعت شده‌اند چرا که در مسیر موتور تا اگزوز، چهار مبدل کاتالیزوری و چند سنسور اکسیژن نصب شده تا مصرف سوخت، به شدت پایدار و بهینه باشد.

گیربکس فرمول یکی و پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنترلی

البته بعد از اینکه کار AMG با موتور تمام شد، استون مارتینی‌ها دست به کار شدند و چند تغییر مهم را روی این پیشرانه اعمال کردند. برای مثل بخش‌هایی مثل پروفیل‌های بادامک‌ها بهبود پیدا کرده‌اند و نسبت تراکم پیشرانه هم بهینه‌تر شده است. بریتانیایی‌ها سپس به سراغ سیستم تویین توربو شارژر رفتند و دو توربو شارژ جدید با قطر بزرگ‌تر را به این مجموعه هدیه دادند. توربو شارژر جدید، سیستم خنک کاری جدیدی را هم می‌طلبد و به همین خاطر، دو سیستم خنک کاری جدید هم به این مجموعه اضافه شده و استون مارتین DB۱۲ در حال حاضر، ۳ رادیاتور مجزا دارد.

فعلا هیچ خبری در این باره منتشر نشده اما با توجه به این حجم از امکانات و در نظر گرفتن رقیبان، می‌توان گفت که قیمت استون مارتین DB۱۲ حداقل از ۲۲۹ هزار دلار شروع می‌شود.