اصول استفاده از جواهرات و تاثیر آنها در تیپ افراد

از خودتان بپرسید، کدام قطعه طلا برایتان مهم‌تر است؟ این سوال یعنی اینکه باید تصمیم بگیرید کدام بخش از تیپ و لباس شما بیشتر دیده شود. به منظور ایجاد یک نقطه کانونی برای جواهرات خود فقط باید یک قسمت از بدن را مورد توجه قرار دهید. مثلا گردن، دست یا گوش‌ها. به‌ زبان ساده‌تر، اگر گردنبند بلند و بزرگ آویزان می‌کنید، باید گوشواره و دستبند کوچک و ساده استفاده کنید که بیشتر از همه گردنبند مورد توجه قرار گیرد.

منظور از چند لایه چیست؟ اینکه طرح‌ها، بافت‌ها و اندازه‌های مختلفی از یک زیورآلات را انتخاب و به‌طور هم‌زمان استفاده کنید. مثلا یک زنجیر کوتاه با یک پلاک بسیار ریز را دور گردن خود ببندید به‌طوری که آویزان نباشد. در لایه دوم، زنجیری بلندتر را انتخاب کنید که آویز یا سنگ بزرگ‌تری از آن آویزان است، یا در خودش طرح خاصی دارد. در لایه سوم، زنجیر گردنبند باید بلندتر باشد و به همین ترتیب. رنگ‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های متفاوت در کنار هم نمای بسیار زیباتری از طلا ایجاد می‌کنند.

 


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-30/668383-%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%DB%8C%D9%BE-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF

– گردنبندهای بلند برای افراد کوتاه‌قد اصلا مناسب نیست. همچنین، گردنبندهای کوتاه در گردن افرادی که قد بلند دارند اصلا دیده نمی‌شود و در نتیجه جلوه‌ای هم نخواهد داشت.

 

این سوالی است که شما باید پاسخ دهید. آیا می‌خواهید بیشتر از هر چیز جواهرات خود را به معرض نمایش بگذارید یا ترجیح می‌دهید لباس‌هایتان در چشم باشند؟ وقتی بتوانید این سوال را به خود پاسخ دهید، می‌توانید انتخاب صحیحی برای اکسسوری‌ها داشته باشید. شما می‌توانید با یک قطعه طلای خاص، یک لباس ساده را به تیپی شیک و منحصربه‌فرد تبدیل کنید. اما اگر دیده شدن لباس برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است، توصیه می‌کنیم به سراغ جواهرات کوچک و کم زرق‌وبرق بروید که خیلی نگاه‌ها را به خود جلب نکنند و تاکید روی لباس‌ها بیشتر باشد.

– جواهرات را با توجه به لباس‌های خود انتخاب کنید

توصیه ما این است جلوی آینه بایستید و انواع زیورآلات خود را با لباستان ست کنید. در انتها خودتان متوجه می‌شوید که کدام اکسسوری برای تیپتان مناسب‌تر است و جلوه‌گری بیشتری هم دارد. به این ترتیب می‌توانید با داشته‌های محدود خود، تیپ‌های متفاوتی داشته باشید. با با تکرار و تجربه می‌توانید مدل‌های مناسب خود را پیدا کنید. هر روز برای آماده شدن به خودتان زمان بدهید زیرا در این صورت شما می‌توانید ترکیب‌های مختلفی از جواهرات و زیورآلات را با تیپ و لباس خود امتحان کرده تا در نهایت یک تناسب عالی و بدون نقص را برای موقعیت خاص آن روز پیدا کنید. به مرور زمان، شما یاد خواهید گرفت که چه جواهراتی برایتان مناسب است و چه چیزی با تیپ و لباس شما جور در نمی‌آید.

اصالت و شکیل بودن یا مد و فشن

خوشبختانه این روزها ترکیب چندین فلز گرانبها با هم را در طراحی‌های بسیاری از طلاسازان دنیا و طراحان نوپا می‌توان دید.وقتی از فلزات گوناگون همانند طلا، نقره، مس یا برنج در کنار هم استفاده می‌کنید، یعنی چندین بافت و رنگ متفاوت را با هم ترکیب کرده‌اید که به استایل شما جلوه‌ی زیباتری می‌بخشد. زیورآلاتی که جنس‌های متفاوتی دارند را می‌توانید به صورت لایه‌ای در کنار هم استفاده کنید تا بهترین نما و جلوه را داشته باشند.

از مدل‌های مختلف گوشواره استفاده کنید

برای خوش تیپ شدن با طلا و جواهرات باید لباس و اکسسوری‌ها با هم ست باشند. شاید در نگاه اول ست کردن جواهرات با لباس به نظرتان خیلی هم عجیب و سخت نباشد، اما در واقع اشتباه می‌کنید! این انتخاب می‌تواند یک جریان سخت و گیج‌کننده باشد. به این خاطر که ممکن است پس از پوشیدن لباس و آویختن زیورآلات تازه متوجه شوید با رنگ لباس، رنگ پوست یا فرم صورت یا لباس شما تناسب ندارد. به همین دلیل لازم است با یک‌سری اصول و قواعد کلی در مورد ست کردن طلا با لباس آگاه باشید تا همیشه خوش‌لباس به‌نظر برسید.

– کدام مهم‌تر است: لباس یا جواهرات؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، استفاده از زیورآلات نقش بسیار مهمی در استایل هر فردی ایفا می‌کند و شما با یک گردنبند یا انگشتر می‌توانید تاکید بیشتری بر تیپ خود داشته باشید. ما در اینجا به شما می‌آموزیم که چگونه از هر قطعه طلا یا جواهر برای زیبایی بیشتر تیپ خود استفاده کنید. 

تأثیر طلا و جواهرات در خوش تیپ تر به نظر رسیدن

جواهرات

– هر چه عیار طلا بالاتر باشد، خلوص آن بیشتر است و فلزات جانبی کمتری در ساختش به کار رفته. در نتیجه احتمال بروز آلرژی کمتر خواهد بود.

همیشه مینیمال بودن در در نظر داشته باشید و حتی در طرح‌های چند لایه هم سراغ طلاهای ظریف بروید. کوکو شانل در این رابطه گفته: همیشه قبل از بیرون رفتن از خانه یک بار دقیق در آینه به تیپ و ظاهر خود نگاه کنید و یکی از اکسسوری‌هایی که از سر و گردن خود آویزان کرده‌اید را کم کنید.

ترفندهای کاربردی برای استفاده از زیورآلات مناسب

یا مثلا، اگر می‌خواهید یک ظاهر حرفه‌ای و رسمی در اداره و محل کار داشته باشید، باید گردنبندهای ظریف و گوشواره‌های میخی را انتخاب کنید. اگر دوست دارید کمی جذابیت کلاسیک را برای یک مراسم عروسی به تیپ خود اضافه کنید، باید از گردنبندهای مروارید یا گوشواره‌های الماس استفاده کنید.

معیارهای برای خوش تیپ شدن با طلا و جواهرات باید در نظر بگیریم

در مورد دستبند نیز می‌توانید از انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در کنار هم استفاده کنید. چندین دستبند نه چندان ضخیم در کنار هم که هر کدام طرح و آویز مخصوص خود را دارند، روی دستان شما بسیار زیباتر از یک دستبند واحد، خودنمایی خواهند کرد. حتی می‌توانید از ترکیب چرم و طلا برای جذابیت هر چه بیشتر آن بهره بگیرید. در مورد گوشواره می‌توانید نمونه‌های نگینی را با آویز ترکیب کرده و به صورت چند لایه از گوش آویزان کنید. از پیرسینگ هم می‌توانید کمک بگیرید.

– زمان صحیح استفاده از زیورآلات را بشناسید

پیرو مد بودن به خودی خود بد نیست. اما اگر همه تمرکز و حواستان را روی این بگذارید که الان چه باید بخرید و چه رنگ و شکلی مد شده، تقریبا هیچ جایی برای خلاقیت و خاص بودن نگذاشته‌اید. همیشه سعی کنید بر سلیقه و خلاقیت خود متکی باشید. وقتی تیپ و استایل خاص خود را داشته باشید، اعتمادبه‌نفس بیشتری هم خواهید داشت و بیشتر هم دیده خواهید شد. این موضوع در مورد انتخاب و استفاده از زیورآلات و جواهرات هم مصداق دارد. یعنی هنگامی که می‌خواهید جواهری را با لباس خود ست کنید، دنبال این نباشید که الان چه طرحی مد شده است بلکه به دل خود رجوع کنید و مناسب‌ترین گزینه را بپوشید.

هرگز گوشواره را فراموش نکنید. گوشواره از جمله جواهراتی است که بیشتر از بقیه اکسسوری‌ها به چشم می‌آید. وقتی شما با فرد دیگری صحبت می‌کنید، تنها زیورآلاتی که توسط او دیده می‌شود، گوشواره است. به همین خاطر بسیار مهم است همیشه گوشواره‌ای انتخاب کنید که متناسب مدل مو، رنگ مو و فرم صورت شماست. برای خوش استایل بودن به سراغ رنگ‌هایی بروید که با تیپتان بیشتر همخوانی دارد و تضاد زیبایی هم با رنگ موهایتان ایجاد می‌کند.

به طور مثال، جواهرات ساده و کوچک بهترین انتخاب برای تیپ و لباس‌هایی است که طرح‌های شلوغ، پولک‌دوزی، قلاب‌دوزی یا گلدوزی دارد. اما اگر لباس‌هایی که می‌پوشید چاپ و برش ساده‌ای دارند، مثلا وقتی که قرار است لباس فرم سفید با شلوار جین مشکی بپوشید، می‌توانید جواهرات شلوغ‌تری انتخاب کنید.

ما در بالا گفتیم که استفاده از طلا و جواهر به صورت چند لایه زیبایی بیشتری دارد و شما را خوش استایل و شیک‌پوش نشان می‌دهد. اما در این جا یادآوری می‌کنیم که حواستان باشد در این کار زیاده‌روی نکنید! اگر برای جلب توجه بیشتر به گردن و سینه خود از گردنبندهای ظریف و چند لایه کمک گرفته‌اید، دیگر لازم نیست دستبندها یا گوشواره‌های چند لایه هم استفاده کنید. زیرا زیاده‌روی در استفاده از طلا و جواهر دقیقا نتیجه عکس دارد و به جای زیبا دیده شدن، به تیپ شما لطمه وارد خواهد کرد.

هنگام خرید جواهرات حتما به شخصیت و روحیه خود هم توجه داشته باشید. چون هر قطعه از طلا یا جواهراتی که استفاده می‌کنید، پیامی در مورد شخصیت شما به دیگران منتقل می‌کند. به‌طور مثال، داشتن حلقه در انگشت نشانه‌ی این است که شما متاهل هستید. یا مثلا جواهرات ساده و ظریف که عاری از هرگونه تجمل و شلوغی هستند، این تصور را در ذهن بیننده تداعی خواهند کرد که شما فردی هستید که به سادگی اما شیک‌پوشی اهمیت زیادی می‌دهید.

نکته‌هایی که برای خوش تیپ شدن با طلا و جواهرات باید بدانیم

– اگر رنگ پوستتان سرد است، بهتر است طلای سفید، نقره، استیل، پلاتین و زیورآلات سفید و روشن را انتخاب کنید. اما اگر پوستی با تناژ گرم دارید، باید سراغ انواع طلا و جواهر به رنگ زرد، نارنجی، عسلی و موارد مشابه باشید.

انتخاب درست و مناسب جواهرات و زیورآلات می‌تواند نوع تیپ شما و لباسی که می‌پوشید را کلا متحول کند و زیبایی و شیک بودن خاصی به آن ببخشد. اما اگر جواهرات و زیورآلات خود را درست انتخاب نکنید و از هر چیزی که به دستتان رسید استفاده کنید، ممکن است از دید دیگران شلخته، نامرتب و حتی آماتور به نظر برسید. همه چیز به این بستگی دارد که از چه نوع طلا و جواهراتی استفاده کنید.

اغلب خانم‌های خوش سلیقه می‌دانند که برای شیک‌تر دیده شدن لازم است از اکسسوری‌های استفاده کنند که رنگ و طرح آن با لباسی که به تن دارند، تناسب کامل داشته باشد. مثلا اگر لباس سیاه و سفید می‌پوشید، بهتر است از از زیورآلاتی به رنگ سفید یا مشکی استفاده کنید. یا اگر یقه لباستان باز است، از گردنبندهای بلند و آویزدار استفاده کنید.

– از ترکیب فلزات کمک بگیرید

شما باید با توجه به لباس و فرم موهای خود، گوشواره‌هایتان را عوض کنید. حتما توجه داشته باشید که گوشواره تاثیر بسیار زیادی در تیپ و استایل شما دارد و از معجزه آن برای شیک‌پوش بودن غافل نشوید. بنابراین لازم است در جعبه طلا و جواهرات خود حتما نمونه‌های گوناگونی از این اکسسوری را داشته باشید از نمونه‌های آویز گرفته تا نگینی، مرواریدی، کلیپسی و غیره. اگر عاشق خرید طلا و جواهر هستید، توصیه می‌کنیم بیشتر تمرکزتان روی خرید گوشواره باشد که با داشتن نمونه‌های مختلف، هر بار خوش‌تیپ‌تر از قبل باشید.

– انگشتر، گردنبند و دستبند را به صورت چند لایه استفاده کنید

یکی دیگر از اصول شیک‌پوشی و خوش‌استایل بودن استفاده هوشمندانه از جواهرات است. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، شما با استفاده از طلا و زیورآلات می‌توانید یک لباس ساده را به یک تیپ خاص و شیک تبدیل کنید. فقط باید بدانید که از چه طلایی برای چه لباسی استفاده کنید.

استفاده از جواهرات به روش حرفه ای ها

– باید بر اساس شرایط لباس و زیورآلات خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید به یک مهمانی شام دوستانه بروید به هیچ عنوان لازم نیست یک گوشواره طرح‌دار و درخشان از گوش‌هایتان آویزان کنید. یا اگر در یک جلسه رسمی حضور دارید، بدون شک باید گوشواره ساده و کلاسیک استفاده کنید.