افزایشی برای قیمت قطارهای اربعین در نظر گرفته نشده است- اخبار راه و مسکن – اخبار اقتصادی تسنیم

افندی‌زاده ادامه داد: در حوزه ریلی از تهران به اهواز و خرمشهر و از تهران به کرمانشاه سیر قطار خواهیم داشت و ظرفیت‌ها در این حوزه دو برابر شده است، بین خرمشهر و شلمچه نیز ریل‌باس 24ساعته به‌صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

افندی‌زاده با اعلام این‌که در مورد بلیت‌های قطار نیز هیچ افزایشی در نظر گرفته نشده است، اضافه کرد: با دستور وزیر، سقف قیمت یلیت سفرهای هوایی از تهران به نجف و برگشت آن 6 میلیون تومان پیش‌بینی شده است که با توجه به بعد مسافت، این رقم کم یا زیاد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ از زائران اربعین می‌خواهیم بلافاصله پس از رسیدن به کربلا، بازگشت خود را به‌سمت کشور آغاز کنند تا از بروز مشکلات اسکان و… با توجه به گرمای شدید هوا کاسته شود.

انتهای پیام/+


منبع: https://tn.ai/2764767

معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز اینکه “تلاش کردیم در تمام محورهای مواصلاتی و پایانه‌های مرزی امکانات و تسهیلات مناسبی فراهم شود”،‌ گفت: سازمان راهداری بیش از یک‌هزار میلیارد تومان برای ایمن‌سازی مسیر و تجهیز پایانه‌ها در نظر گرفته است تا شرایط جاده‌ها برای جابه‌جایی مسافران اربعین بهبود یابد.

وی مدیریت تقاضا در این ایام را به‌صورت زمانی بسیار مهم دانست و گفت: مرزهای شلمچه، چذابه، مهران،‌ تمرچین و باشماق برای عبور و مرور زائران آماده است و درخواست ما این است که جابه‌جایی مسافران از پایانه‌های مختلف انجام شود تا توزیع مناسبی برای زائران از پایانه‌ها انجام شود.

 وی افزود: در حمل‌ونقل جاده‌ای برای 15 تا 30 شهریور مسیر یک‌سرخالی را خواهیم داشت، به همین منظور در سال 98 افزایش 100درصدی برای قیمت بلیت در نظر گرفته شد اما برای امسال این عدد به 75 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شهریار افندی‌زاده با اشاره به پیش‌بینی 5 میلیون مسافر زائر عتبات در ایام اربعین اظهار کرد: در مجموع 350 هزار مسافر از طریق ناوگان هوایی و ریلی و 4 میلیون و 650 هزار نفر نیز از طریق ناوگان جاده‌ای جابه‌جا خواهند شد.