افزایش دورقمی قیمت های مصرف کننده در انگلیس- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

بازگشت به تورم دو رقمی برای بانک مرکزی انگلیس که در 3 نوامبر برای تعیین نرخ بهره تشکیل جلسه خواهد داد، نگران کننده است.

این بانک اکنون از سیاستگذاران انتظار دارد که نرخ بهره را در ماه آینده میلادی به جای یک درصد کامل، سه چهارم درصد افزایش دهند.

به گفته اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، ممکن است برای کنترل افزایش قیمت‌ها به “واکنش قوی‌تر” از سوی این بانک نیاز باشد.

به گفته دفتر آمار ملی انگلیس، افزایش قیمت مواد غذایی که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.6 درصد افزایش یافته، بیشترین سهم را در شتاب تورم داشته است.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2790719

دفتر آمار ملی انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که نرخ تورم سالانه در ماه سپتامبر به 10.1 درصد رسیده است که نسبت به افزایش 9.9 درصدی در 12 ماه منتهی به اوت باز هم رشد نشان می‌دهد. این رقم نشان می‌دهد که نرخ تورم به اوج اخیر خود در ماه ژوئیه باز گشته است.

اقتصاددانان مؤسسه آی‌ان‌جی فکر می کنند که تورم احتمالا در این ماه به اوج خود می رسد و در سال 2023 کاهش می یابد، زیرا تنگناهای زنجیره تامین بهبود می یابد و تقاضای مصرف کننده افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، این بانک فشارهای فزاینده قیمت‌ها را در مقابل چرخش‌های اخیر دولت برای کاهش مالیات بدون بودجه ارزیابی خواهد کرد که می‌تواند به کاهش تورم در ماه‌های آینده کمک کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، افزایش هزینه‌های غذا و انرژی باعث شد تا نرخ تورم در بریتانیا طی ماه سپتامبر به بالاترین رقم خود در 40 سال گذشته بازگردد، اما ممکن است این نرخ به دلیل عقب نشینی خانوارهای دارای کمبود نقدینگی در بحبوحه آشفتگی اقتصادی گسترده‌تر، دوباره روند کاهشی یابد.