افزایش صنعتی شدن استخراج بیت کوین به چه معنی است؟

یکی دیگر از عواملی که با صنعتی شدن استخراج بیت‌کوین باید در نظر گرفت، این است که قطع انرژی موضعی می‌تواند تأثیر بزرگ‌تری بر بلاکچین بیت‌کوین در سطح جهان داشته باشد. اگر ماینرهای کمتری تعداد بیشتری از هش ریت را در اختیار داشته باشند، در صورت قطع برق، خطر افزایش فعالیت تأیید تراکنش وجود دارد.

ایجاد شیوه‌های بهتر استخراج بیت‌کوین

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-206/683746-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%AC-%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

سودآوری بیت‌کوین در طول ماه گذشته تقریباً به نصف رسیده است (از مقدار ۰.۰۸۲۲ دلار به ازای هر تراهش/ثانیه در روز به میزان ۰.۰۵۶ دلار به ازای هر تراهش/ثانیه در روز کاهش یافته است)، بنابراین تعجبی ندارد که تعدادی از خرده فروش‌های ماینرهای بیت‌کوین مجبور به بستن فعالیت‌های خود شده‌اند. این مسائل با افزایش فشار فروش در بازارها تشدید می‌شود. آن دسته از ماینرهایی که حرفه‌ای‌تر استخراج می‌کنند، باید هزینه‌های عملیاتی خود را پوشش دهند، بنابراین زمانی که قیمت بیت‌کوین بهبود یافت، انگیزه بیشتری برای این ماینرها وجود دارد تا ذخایر خود را بفروشند.

آیا تمرکززدایی بیت‎کوین در معرض تهدید است؟

از آنجایی که بازیگران بزرگ‌تر فعالیت‌های استخراج بیت‌کوین را اشغال می‌کنند، باید انتظار داشته باشیم که در رابطه با عوامل ESG بررسی دقیق‌تری داشته باشیم. همین امر به نوبه خود باید منجر به سرمایه گذاری بیشتر در استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر شود. به ویژه، با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگتر منابع مالی و فنی بیشتری برای انجام این کار دارند، بنابراین قدرت مذاکره بهتری برای پیاده سازی خود در شبکه‌های محلی و همچنین دسترسی بهتر به انرژی‌های تجدیدپذیر خواهند داشت. ماینرهای خرده فروشی بیت‌کوین عمدتاً توسط مقرراتی که بر آنها تحمیل شده است، اداره می‌شوند، اما معرفی بازیکنان بزرگتر فرصتی برای خودگردانی و امیدواری برای اجرای شیوه‎های بهتر و مسئولانه تر ایجاد می‎کند.

افزایش صنعتی شدن استخراج بیت کوین به چه معنی است؟

خبر خوب این است که علیرغم مشکلاتی که ماینرها با آن مواجه هستند، هش شبکه بیت‌کوین در بالاترین حد خود باقی مانده است. این بدان معناست در حالی که قیمت‌ها پایین است و بسیاری از ماینرها باید عملیات خود را تعطیل کنند، بزرگترین ماینرها توانسته‌اند به ماینینگ ادامه دهند، بنابراین اطمینان حاصل می‌شود که شبکه بلاکچین از همیشه امن‌تر است. البته، اگر تمام ماینرهای کوچکتر توسط نهادهای بزرگتر خریداری می‌شد، آنگاه می‌توانستیم شبکه‌ای را ببینیم که غیرمتمرکزتر و آسیب پذیرتر در برابر حملات است. البته لازم به ذکر است که برای تحقق این امر، یک ماینر باید بیش از ۵۱ درصد از کل عملیات استخراج را کنترل کند. از نظر فنی نگهداری این امر بسیار دشوار و هزینه‌های مالی آن بسیار زیاد خواهد بود.

انرژی در استخراج صنعتی بیت‌کوین

افزایش صنعتی شدن استخراج بیت کوین به چه معنی است؟صنعتی شدن استخراج بیت‌کوین بیش از پیش اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد، زیرا ماینرهای کوچکتر را می‌بینیم که توسط نوسانات قیمت‌ها در ارزهای دیجیتال و انرژی متزلزل شده‌اند. در حالی که این می‌تواند خطری برای تمرکززدایی به همراه داشته باشد، باید اعمال و نظارت بر مقررات، به ویژه در مورد استفاده از انرژی سبز را آسان‌تر کند. تا زمانی که استخراج بیت‌کوین برای همه باز باشد و در انحصار تعداد کمی از بازیگران قرار نگیرد، ما باید از این تحول صنعت استقبال کنیم.

مهم نیست که چه کسی بیت‌کوین استخراج می‌کند یا چه منابعی برای این کار در اختیار دارد. فرآیند استخراج همیشه بسیار پیچیده و انرژی بر خواهد بود. محدودیت‌های سوخت‌های فسیلی در سطح جهانی ناگزیر به استخراج بیت‌کوین می‌رسد و دیری نمی‌گذرد که می‌توانیم تحریم‌هایی را برای آن دسته از ماینرهایی که به انرژی‌های تجدیدپذیر روی نیاورده‌اند، ببینیم. کسانی که از انرژی پایدار در استخراج استفاده می‌کنند، می‌توانند منشأ استخراج بیت‌کوین‌ خود را نشان دهند و تعجب آور نیست که این را تنها عامل تمایز ماینرها در سال‌های آینده بدانیم، به خصوص که استخراج با منشأ انرژی‌های تجدید‌پذیر ارتباط نزدیکی با محیط زیست، اجتماعی و … حکمرانی (ESG) دارد. 

سودآوری همیشه برای ماینرهای کوچکتر بیت‌کوین یک چالش بود و رکود اخیر در بازارهای کریپتو فشار زیادی را بر روی سود نهایی این صنعت وارد کرده است. با توجه به اینکه قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ به پایین ترین حد در دو سال اخیر رسیده است و قیمت انرژی در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است، حاشیه سود ماینینگ از هر دو طرف تحت تاثیر قرار می‌گیرد. 

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ این مقاله جمع‌بندی از نظرات ارائه شده توسط رابین واکس (Robin Vaks)، رئیس عملیات استخراج در شرکت COWA، بزرگترین شرکت استخراج بیت‌کوین با کربن صفر در اروپا است. او پیشینه قوی در تجزیه و تحلیل انرژی برق دارد و بر تلاش‌های COWA برای پایدارتر کردن استخراج بیت‌کوین نظارت می‌کند. 

افزایش صنعتی شدن استخراج بیت کوین به چه معنی است؟