افزایش 136 درصدی هزینه برق در ایتالیا- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

داده های ISTAT نشان می دهد که نرخ تورم در ایتالیا طی ماه سپتامبر به صورت سالانه به 8.9 درصد رسیده است. در عین حال، هزینه “سبد مصرف‌کننده” در طول سال جاری میلادی 10.9 درصد افزایش داشته است. چنین افزایش زیادی در قیمت مواد غذایی اساسی و کالاهای شخصی از سال 1983 در ایتالیا بی‌سابقه بود.

سپس هزینه پروازهای بین قاره‌ای که قیمت آنها تقریباً دو برابر شد (97.4 درصد) در جایگاه سوم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

در مورد محصولات غذایی، روغن های گیاهی (به استثنای روغن زیتون) که تقریباً 60٪ افزایش یافتند، در این رتبه بندی مقام اول را از آن خود کردندپان آن. قیمت کره و برنج نیز به ترتیب 38 درصد و 26.7 درصد افزایش یافت. سایر مواد غذایی که بیش از 20 درصد افزایش قیمت داشته اند عبارتند از: ماکارونی، کنسرو شیر، آرد و سبزیجات پرمصرف.

در این گزارش آمده است که در ماه سپتامبر، قیمت برق در رتبه‌بندی گران‌ترین کالاها و خدمات که این اتحادیه مرتباً بر اساس داده‌های موسسه ملی آمار ایتالیا (ISTAT) جمع‌آوری می‌کند، در صدر قرار گرفت.

در رده محصولات غیرخوراکی، قیمت برق بعد از هزینه‌های سفر هوایی در سراسر اروپا قرار گرفت که طی سال گذشته 128 درصد افزایش یافته است.

 


منبع: https://tn.ai/2791539وی افزود که خانواده هایی که دو فرزند دارند باید 900 یورو (885 دلار) بیشتر و آنهایی که سه فرزند دارند، 1075 یورو (1057 دلار) بیشتر بپردازند.

به گفته وی، ایتالیایی ها باید در سردترین ماه های زمستان برای جیره بندی آماده باشند. وی همچنین از خانوارها خواست تا از روش‌های جایگزین گرمایش مانند سوزاندن هیزم و گلوله چوب استفاده کنند، وی افزود که هرچند قیمت این کالاها نیز افزایش یافته است.

 ماسیمیلیانو دونا، رئیس اتحادیه ملی مصرف‌کنندگان گفت: تنها برای غذا و نوشیدنی، هر خانواده ایتالیایی به طور متوسط ​​سالانه 660 یورو بیشتر پرداخت می‌کند.

بر اساس این گزارش، تعرفه گاز در ماه سپتامبر کمی کمتر از 64 درصد افزایش یافت.

رئیس اندیشکده ایتالیایی نومیسما انرژی Nomisma Energia طی اظهاراتی اخیراً تأکید کرد که ایتالیا، همراه با بقیه اروپا، در حال تجربه یک شوک انرژی بی‌سابقه است، زیرا قیمت برق تقریباً دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش اتحادیه ملی مصرف‌کنندگان ایتالیا، تعرفه‌های برق در این کشور طی ماه گذشته میلادی شاهد رشد بی‌سابقه‌ای بود به طوری که رقم افزایش سالانه از 136 درصد عبور کرد.