افزایش 53 درصدی ترانزیت از منطقه ویژه سرخس/ گمرک حامی توسعه ترانزیت است- اخبار اقتصاد ایران – اخبار اقتصادی تسنیم

وی با اشاره به افزایش 53 درصدی ترانزیت از گمرک منطقه ویژه اقتصادی سرخس در 8 ماهه نخست سال، گفت: حضور مقامات ارشد گمرک جمهوری اسلامی در این دست نشست‌ها حاکی از عزم جدی وزارت اقتصاد و گمرک ایران در راستای پیاده سازی سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه تسهیل گری تجارت خارجی است.

وی افزود، انحصار زدایی در حوزه بیمه‌نامه‌های ترانزیت فضای گسترده‌تری پیش روی شرکتهای حمل قرار خواهد داد و امکان عقد قرارداد با شرایط بهینه تر برای شرکت‌های حمل و نقل داخلی و بین المللی فراهم خواهد شد. مجموعه این اقدامات می‌تواند به مدیریت سرمایه درگردش شرکت‌های حمل و نقل که بار اصلی توسعه کریدورها روی دوش آنهاست، کمک ویژه‌ای کند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2824017

معاون گمرک ایران، با اشاره به سیاست‌های کلان دولت در حوزه تعامل با همسایگان و گسترش روابط تجاری با تمرکز بر بازارهای منطقه‌ای گفت: پیش بینی می‌شود با برنامه‌هایی که در حوزه تسهیل‌گری تجارت خارجی و ترانزیت در وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم طراحی شده، شرکت‌های حمل و نقل بین المللی به سمت استفاده از کریدورهایی که از ایران عبور می‌کنند متمایل شوند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌های حمل و نقل به جای پرداخت نقد و ارائه ضمانت نامه‌های بانکی با شرایط ویژه از بیمه نامه ‌های ترانزیت استفاده می‌کنند که اخیرا تغییرات مثبت و قابل توجهی در این خصوص از سوی گمرک ایران و بیمه مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن جلواتی در حاشیه نشست مشترک منطقه ویژه اقتصادی سرخس که امشب در تهران با حضور مقامات ارشد دولتی ایران و چین، عمان، هند، تاجیکستان و سایر کشورهای حاشیه کریدورهای شمال جنوب و شرق به غرب برگزار شد، گفت: توسعه ترانزیت یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است که در برنامه هفتم توسعه نیز که هم اکنون در مجموعه دولت در دست تدوین است، تاکید ویژه ای در این خصوص صورت خواهد گرفت.