اقتصاد جهانی در آستانه شوک های بسیار شدید است- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

وی معتقد است: این تغییرات به توضیح بسیاری از تحولات اقتصادی غیرعادی چند سال اخیر کمک می‌کند، و احتمالاً با افزایش تکرار و شدت شوک‌های (اقتصادی)، عدم اطمینان بیشتری در آینده ایجاد می‌کند.

این اقتصاددان همچنین هشدار داد که تغییرات اشاره شده بر افراد، شرکت ها و دولت ها از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، تأثیر خواهند گذاشت.

الاریان همچنین از فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا به ویژه به دلیل کندی در تشخیص تأثیر مخرب تورم بر اقتصاد و سپس افزایش شدید نرخ بهره برای جبران زمان از دست رفته انتقاد کرد.

الاریان، مشاور ارشد اقتصادی مؤسسه آلیانز و مدیر عامل سابق شرکت بانفوذ در بازار اوراق قرضه موسوم به پیمکوPIMCO ، در تفسیری برای مجله فارن افرز نوشت که ترکیبی از فشارها بر عرضه، سیاست انقباضی بانک مرکزی و شکنندگی بازار همگی بر رشد اقتصادی تاثیر می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، محمد الاریان هشدار داد اگرچه این تمایل وجود دارد که مشکلات اقتصادی موقتی و برگشت پذیر پیش‌بینی شوند، اما این بار جهان به سمت یک تغییر اقتصادی و مالی عمیق به جای یک رکود دیگر پیش می‌رود.

الاریان نوشت: به طور خاص سه روند جدید به چنین تحولی اشاره می‌کنند و احتمالاً نقش مهمی در شکل‌دهی به نتایج اقتصادی در چند سال آینده خواهند داشت: حرکت از تقاضای ناکافی به سمت عرضه ناکافی به‌عنوان یک عامل بزرگ عقب‌نشینی برای رشد طی چندین سال، پایان نقدینگی بی حد و حصر بانک های مرکزی و شکنندگی فزاینده بازارهای مالی.

وی همچنین گفت که بازارها طوری آموزش دیده‌اند که انتظار پول آسان از بانک های مرکزی داشته باشند و “اثر نادرست” آن این بوده است که “بخش قابل توجهی از فعالیت های مالی جهانی” به مدیریت دارایی ها، سهام خصوصی و صندوق‌های پوشش ریسک و و دیگر موسسات که کمتر تحت نظارت هستند، سرازیر شود.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2813469