اقتصاد کشور در دولت سیزدهم وارد فصل جدید رهایی از بودجه نفتی شد- اخبار اقتصاد ایران – اخبار اقتصادی تسنیم

خاندوزی با بیان اینکه جماعتی هستند که خوش ندارند، دولت به درآمد های مالیاتی اتکاء داشته باشد، افزود: متأسفانه یک فرهنگ دیرپا و مزمن هم در کشور وجود داشته که برخی فعالان اقتصادی، سعی داشته اند، از پرداخت مالیات فرار کنند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2801539وزیر اقتصاد با طرح درخواست از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس برای کمک به پیشبرد و تداوم تحولی که از سال گذشته در بودجه نویسی شروع شده است، گفت: مطابق اعداد و ارقام و مستندات مشخص است که سازمان امور مالیاتی به معنای واقعی کلمه، در مسیر تحول نظام مالیاتی و رهایی از اقتصاد نفتی، به عنوان خواسته مجلس، در حال حرکت است.

وی یادآور شد، البته این سخن به این معنا نیست که فقط درآمد بیشتری وصول کنیم؛ بلکه اساسا شیوه های شناسایی و اخذ مالیات را از روش های سنتی مبتنی بر مواجهه های دارای احتمال فساد و ناکارآمد و کاملا ممیزمحور گذشته را به نوع دیگری از مالیات‌ستانی تبدیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این مسیر در گذشته خیلی کند طی می شد، عنوان کرد: خوشبختانه وقتی ما عملکرد سال اول فعالیت دولت سیزدهم را با سال پیش از آن و حتی سه یا چهار سال قبل تر مقایسه می کنیم، نشان دهنده این است که با سرعت خوبی در حوزه تامین درآمد های بودجه از مالیات بر مبنای عدالت‌محوری و هوشمندسازی در حال حرکت هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احسان خاندوزی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی که در سازمان امور مالیاتی برگزار شد، برگزاری این گونه جلسات بین مجلس شورای اسلامی با سازمان امور مالیاتی به عنوان سازمانی که با مساله بودجه مرتبط است را دارای تاثیرات بسیار مثبت و مهمی برای نظام بودجه ریزی کشور خواند.