امکان افزایش 43 درصدی عملکرد تولید گندم/ سطح زیر کشت گندم رشد کرد- اخبار کشاورزی – اخبار اقتصادی تسنیم

مهاجر با تأکید بر اینکه سطح زیر کشت اراضی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، افزود: بر اساس آخرین آمار تا به امروز در یک میلیون و 745 هزار هکتار اراضی گندم آبی و 3 میلیون و 720 هزار هکتار گندم دیم کشت‌ شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را نشان می‌دهد.

به گفته وی، در هر یک ثانیه به‌ اندازه یک زمین فوتبال زمین زراعی در جهان تغییر کاربری می‌یابد.

به گفته وی، در زمینهٔ بذر نیز 420 هزار تن بذر تأمین‌ و بیشتر از 80 درصد آن جذب‌ شده و امیدواریم مابقی آن نیز تا پایان دوره کشت جذب شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به سهم مدیریت در ارتقای تولید و عملکرد در جهان نیز اشاره کرد و گفت: با مدیریت در ارتقای تولید می‌توانیم در گندم حدود 43 درصد، برنج 51 درصد، ذرت 54 درصد، سیب‌زمینی 46 درصد و پنبه 65 درصد، عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر معاون زراعت امروز در “نشست پیگیری اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی” اظهار داشت: در حال حاضر میزان اراضی کشت کاهش‌ یافته و روزانه یک‌هزار نفر نیز به جمعیت جهان افزوده و بیشتر از 800 میلیون نفر در فقر در دنیا به سر می‌برند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2823309

مهاجر در پایان گفت: بنا است تا در الگوی کشت ابلاغی 500 هزار هکتار از اراضی آبی را کاهش دهیم و 140 هزار هکتار به اراضی دیم بیفزاییم؛ آب را مدیریت کنیم تا با اعمال بهره‌وری در آب، خاک و زمین بتوانیم نیاز کشور را در مواد غذایی اساسی تأمین کنیم.