انتقادات گسترده از تصمیم جنجالی اپل

۵۸۵۸


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1685181/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85-%D8%AC%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84به‌نوشته‌ی ۹to۵Mac، آیپد نسل جدید با وجود بهره‌مندی از درگاه USB-C صرفاً از نسل اول قلم لمسی Apple Pencil پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب، کاربر برای شارژکردن قلم لمسی به دانگل نیاز دارد. این تصمیم بحث‌برانگیز اپل در شبکه‌های اجتماعی انتقادات زیادی به‌دنبال داشته است.

اکنون وقتی نسل اول اپل پنسل را می‌خرید، دو دانگل متفاوت (لایتنینگ به لایتنینگ و لایتنینگ به USB-C) درون جعبه پیدا خواهید کرد. با درنظرگرفتن تجهیز آیپد به درگاه USB-C، منطقی‌تر بود که این تبلت از نسل دوم اپل پنسل پشتیبانی کند. تغییرات ظاهری آیپد مشابه تغییراتی است که آیپد مینی در سال گذشته تجربه کرد و جالب است بدانید که آیپد مینی از نسل دوم اپل پنسل پشتیبانی می‌کند.

درحال‌حاضر، اپل دانگلی ۹ دلاری در فروشگاه رسمی خود می‌فروشد. این دانگل در یک طرف از کانکتور USB-C و در طرف دیگر از کانکتور لایتنینگ میزبانی می‌کند. برای اکثر آیپدهای دیگری که به اپل پنسل نسل اول محدودند، تهیه‌ی دانگل ضروری نیست؛ چون خود این تبلت‌ها درگاه لایتنینگ دارند. در آن مدل‌ها، کاربر می‌توانست از دانگل لایتنینگ به لایتنینگ برای شارژکردن قلم لمسی ازطریق همان کابل عرضه‌شده با آیپد بهره بگیرد.

آیپد نسل جدید به پردازنده‌ی قدیمی A۱۴ Bionic مجهز است؛ البته این پردازنده با وجود قدیمی‌بودن، قدرت زیادی دارد. اپل پیش‌تر A۱۴ را در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ استفاده کرده بود. نسل نهم آیپد از پردازنده‌ی A۱۳ بهره می‌گرفت. آیپد نسل‌دهمی به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است و باتری آن حداکثر یک روز شارژدهی می‌کند و با قیمت پایه‌ی ۴۴۹ دلار عرضه می‌شود.

اپل ساعاتی پیش با انتشار چند بیانیه‌ی مطبوعاتی، نسل جدید آیپد پرو و آیپد و اپل تی‌وی را رونمایی کرد. آیپد نسل‌دهمی که تا حد زیادی مهم‌ترین محصول جدید اپل به‌حساب می‌آید، تغییرات زیادی تجربه کرده است؛ ازجمله بهره‌مندی از درگاه USB-C به‌جای درگاه منسوخ لایتنینگ.