انگلیس بدترین عملکرد اقتصادی را درمیان گروه 7 ثبت کرد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

پیش از این در ماه جاری میلادی ، کنفدراسیون صنعت تجارت انگلیس (CBI)، یک گروه با نفوذ در سطح ملی، هشدار داده بود که اگر اقدامی انجام نشود، بریتانیا با یک دهه عدم رشد اقتصادی مواجه است.

بانک مرکزی انگلستان در ماه گذشته میلادی اعلام کرد که اقتصاد بریتانیا احتمالاً در حال حاضر در رکودی به سر می‌برد که می‌تواند تا پایان سال 2023 ادامه داشته باشد. این تنظیم کننده به منظور مهار تورم مارپیچ 9 بار افزایش متوالی نرخ بهره بانکی را تصویب کرده است.

انتهای پیام/

بر اساس این داده‌ها، سرمایه گذاری تجاری در این کشور نیز در مقایسه با برآورد قبلی مبنی بر کاهش 0.5 درصدی در دوره سه ماهه، شاهد افت 2.5 درصدی بوده است.

این گزارش همچنین نشان داد که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، رشد اقتصادی انگلیس برخلاف سایر کشورهای عضو گروه 7 که موقعیت از دست رفته خود را بازیافته‌اند، 0.8 درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری کرونا در سال 2019 بوده است.

گابریِلا دیکنز، اقتصاددان مؤسسه Pantheon Macroeconomics در این باره گفت: با نگاهی به آینده، بریتانیا احتمالا به عملکرد ضعیف خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دفتر آمار ملی انگلیس (ONS) روز پنجشنبه گزارش داد که اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم سال 2022 بیش از آنچه که قبلاً تخمین زده شده بود، کاهش یافته و از سایر اقتصادهای پیشرفته عقب‌تر مانده است.

داده‌های این دفتر نشان می‌دهد که تولید اقتصادی این کشور در مقایسه با برآوردهای اولیه مبنی بر انقباض 0.2 درصدی، شاهد کاهش 0.3 درصدی در این دوره سه ماهه بوده است. بخش‌های تولید و ساخت و ساز نیز بدترین سقوط را متحمل شده‌اند.

وی افزود: ما پیش بینی می‌کنیم که بریتانیا در سال 2023 به دلیل شدت بادهای مخالف از ناحیه سیاست‌های هم پولی و هم مالی از عمیق ترین رکود در میان اقتصادهای پیشرفته رنج ببرد.

 


منبع: https://tn.ai/2825594