انگلیس برای روشن نگه داشتن خانه ها از زغال سنگ استفاده می کند- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

این دستور آماده باش در حالی صادر می شود که دمای هوا در سراسر بریتانیا در روز یکشنبه به زیر صفر رسیده است و موجب اعلام هشدارهای “زرد” آب و هوا برای برف و یخ در بیشتر نقاط این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اپراتور شبکه برق بریتانیا، موسوم به شبکه ملی، دو نیروگاه زغال سنگ را در حالت آماده باش اضطراری قرار داده و به آنها دستور داده است تا اواخر روز دوشنبه آماده تولید برق شوند.

انتظار می‌رود هوا در طول هفته جاری میلادی همچنان سرد بماند که این امر خانوارهای انگلیسی را مجبور خواهد کرد استفاده از سیستم‌های گرمایشی را افزایش دهند. افزایش دمای سیستم‌های گرمایشی نیز باعث افزایش تقاضا برای برق و فشار بر شبکه می‌شود.

با این حال، ذخایر گاز بریتانیا در حال حاضر بسیار کم است و تولید انرژی هسته‌ای فرانسه نیز در ماه‌های اخیر کاهش یافته است. کاهش تولید برق فرانسه از نیروگاه‌های هسته‌ای این نگرانی را برانگیخته است که این کشور به زودی قادر به تامین نیاز داخلی خود نیز نخواهد بود.

انتهای پیام/

 


منبع: https://tn.ai/2820506

اپراتور ESO افزود: این اطلاعیه تاییدی بر استفاده از این واحدهای (تولید برق) در روز دوشنبه نیست، بلکه در دسترس بودن آنها را تأیید می‌کند.

این امر باعث شد تا شبکه برق انگلیس به نیروگاه‌های گاز سوز و واردات برق از دیگر کشورهای اروپا، عمدتاً از فرانسه، تکیه کند.

سرما و یخبندان همچنین تولید برق بادی در این کشور را کاهش داده است که تنها 3 درصد از برق بریتانیا را در روز یکشنبه تامین می‌کرد.

اپراتور شبکه ملی برق انگلیس (ESO) در اطلاعیه ای اعلام کرد: این اقدام باید اعتماد عمومی را نسبت به عرضه انرژی در روز دوشنبه ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، دو نیروگاه مورد بحث که متعلق به شرکت انرژی دراکس هستند، قادر به تولید حدود 1.1 گیگاوات برق هستند. آنها تحت قراردادهای اضطراری زمستانی کار می کنند، به این معنی که تنها در صورتی می توانند به مدار وصل شوند که اپراتور شبکه به آنها دستور دهد.

این اپراتور همچنین تأکید کرد که قرار دادن نیروگاه‌های زغال سنگ در حالت آماده باش به این معنی نیست که انتظار خاموشی را داریم و این اقدام صرفاً یک اقدام احتیاطی است.