انگلیس برای نهمین بار متوالی نرخ بهره بانکی را افزایش داد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

 


منبع: https://tn.ai/2822344

این افزایش، نرخ بهره بانکی بریتانیا را به بالاترین رقم خود از اکتبر 2008 رسانده است و علیرغم انتظاراتی مطرح می‌شود که این کشور در حال ورود به یک رکود اقتصادی طولانی مدت است.

این بانک اکنون پیش بینی می‌کند که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه چهارم سال 2022، 0.1 درصد کاهش یابد.

کمیته سیاست پولی انگلیس اعلام کرد: بازار کار همچنان تحت فشار است و شواهدی از فشارهای تورمی در قیمت‌ها و دستمزدهای داخلی وجود دارد که می‌تواند نشان‌دهنده تداوم بیشتر این اوضاع باشد و در نتیجه واکنش قوی‌تر سیاست پولی را توجیه کند.

با این حال، سرعت افزایش نرخ بهره نسبت به افزایش 75 واحدی در ماه نوامبر کاهش نشان می‌دهد.

بانک مرکزی انگلیس در ماه گذشته اعلام کرد که اقتصاد این کشور احتمالاً در حال حاضر در رکودی بوده است که می تواند تا پایان سال 2023 ادامه یابد.

انتهای پیام/

پس از آنکه شاخص قیمت مصرف کننده افزایش سالانه 10.7 درصدی را در ماه گذشته نشان داد، کمیته سیاست پولی انگلیس (MPC) به افزایش 50 واحدی هزینه وام به 3.5 درصد رأی داد.

تورم قیمت مصرف کننده در بریتانیا در ماه اکتبر باز هم افزایش یافت و به بالاترین میزان در 41 سال گذشته یعنی 11.1 درصد رسید که ناشی از افزایش سرسام آور هزینه های غذا و انرژی بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی انگلیس (BoE) به منظور مبارزه با تورم دو رقمی در این کشور، روز پنجشنبه برای نهمین بار متوالی نرخ بهره را افزایش داد.