اهمیت مقاومت در برابر سانسور کریپتو را فراموش نکنید!

در حالی که مردم جهان این اقدام پی پل را محکوم کردند، اقدامات آن با تعداد زیادی از شرکت های وب 2 مانند توییتر، یوتیوب و فیس بوک هماهنگ است.

 مارتین کوپلمن، یکی از بنیانگذاران Gnosis، در مورد وضعیت رله های منطبق با OFAC، خاطرنشان کرد:

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ در زمینه مالی، مقاومت در برابر سانسور یعنی توانایی انجام اقدامات مالی علیرغم میل هر شخص ثالثی است.

سه رکن اصلی مقاومت در برابر سانسور

دولت‌ها تمایل بیشتری برای اعمال کنترل بر موسسات مالی نشان داده‌اند و در عین حال تلاش‌های نظارتی بر ارزهای دیجیتال را افزایش دادند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اقدامات نظارتی کریپتو را افزایش داد، از همین رو گری گنسلر رئیس SEC گفت: SEC به عنوان پلیس در عرصه اقتصادی عمل خواهد کرد و همانند کمربند ایمنی در خودروها، باید اطمینان حاصل کنیم که آیا حضور سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال ایمن است یا خیر.

در کریپتو، سه رکن اصلی مقاومت در برابر سانسور عبارتند از:

شرکت‌های استیبل‌کوین متمرکز Tether (USDT) و Circle (USDC) سابقه همکاری با مجری قانون برای مسدود کردن دارایی‌ها را دارند.

مقاومت در برابر سانسور یکی از ارزش های اصلی سیستم مالی غیرمتمرکز به طور کلی رمزارزها و به طور خاص بیت کوین است که اساساً فناوری را از هر ابزار مالی سنتی جدا می کند.

 در واقع، مقاومت در برابر سانسور در بیت کوین آنقدر قوی است که آن را به یک فناوری افزایش دهنده آزادی اقتصادی تبدیل می کند. این موضوع به خوبی نشان می دهد که چرا

آزادی معامله: این بدان معناست که اشخاص ثالث نمی توانند از ارسال یا دریافت دارایی توسط شما جلوگیری کنند.

 سرکل با ممنوعیت USDC های “آلوده” از تحریم های تورنادو OFAC پیروی کرد.

 این یک مشکل بالقوه است زیرا رله های منطبق با OFAC شامل هیچ تراکنشی نمی شود که با قرارداد هوشمند تورنادوکش یا سایر آدرس های کیف پول تحریم شده که توسط OFAC تعیین شده است، تعامل داشته باشد.

بیایید به چند نمونه نگاه کنیم:

سانسور بخش عمومی

افزایش نگران کننده اقدامات اقتدارگرایانه از طرف بخش دولتی و خصوصی باعث تمرکز مجدد بر مقاومت در برابر سانسور می شود.

آزادی از مصادره: اشخاص ثالث نمی توانند دارایی های شما را بگیرند یا مسدود کنند.

اما تتر هنوز از آن پیروی نکرده است، این موضوع می تواند در آینده تغییر کند و احتمالاً با توجه به فشاری که از سمت قانونگذار وارد می شود تغییر خواهد کرد.

اقدامات مشکل ساز که به طور فزاینده ای توسط نهادهای متمرکز در بخش عمومی و خصوصی انجام می شود، اهمیت مقاومت در برابر سانسور را نشان می دهد.

پس از ادغام اتریوم، اکثر بلاک های اتریوم با قوانین  امور کنترل دارایی های خارجی (OFAC) مطابقت پیدا کردند.

همه بلاک‌های ساخته شده توسط رله‌های منطبق با OFAC سانسور نمی‌شوند، با این حال، تمام بلاک‌های ساخته شده توسط رله‌های سازگار با OFAC زمانی که تراکنش‌های غیرمنطبق به شبکه پخش می‌شوند، سانسور می‌شوند.

اگر تأیید کننده های سانسور اکنون از تأیید بلاک های غیر سانسورکننده دست بردارند، در نهایت زنجیره متعارف می شود.

خارج از کریپتو، پی پل با انتشار یک اطلاعیه در سپتامبر 2021 که به پی پل اجازه می داد کاربران را به دلیل “ترویج نفرت، خشونت، تبعیض نژادی یا سایر اشکال تبعیض آمیز…”2500 دلار جریمه کند، خبر ساز شد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده هم تابستان امسال با ممنوع کردن و تحریم آدرس های پلتفرم تورنادوکش خبرساز شد.

این صرفاً صحبت‌های توخالی نیست، کمیسیون SEC در سال 2022 اندازه بخش دارایی‌های رمزنگاری شده و واحد سایبری بخش اجرایی را دو برابر کرد.

سانسور بخش خصوصی

 این پلتفرم ها اطلاعات کاربران را در اختیار پی پل قرار می‌دهند تا در صورت انتشار مطالب ناپسند توسط کاربران، حساب آن ها تعلیق شود و 2500 دلار جریمه شوند.

مقاومت در برابر سانسور رکن اصلی رمزارزها است

بیت کوین که تجسم رمزارزها است، همیشه توسط دولت ها و دیگر افراد سواستفاده‌گر به علت کند بودن و فناوری قدیمی مورد تمسخر قرار می گیرد، اما این افراد از ویژگی مقاومت در برابر سانسور بیت کوین چشم پوشی می کنند که بسیاری از رمزارز ها از آن بی بهره هستند.


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-206/687147-%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%BE%D8%AA%D9%88-%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF

در اوایل سال، دولت جاستین ترودو در کانادا گامی بی‌سابقه با استناد به اختیارات اضطراری برای مسدود کردن یا تعلیق حساب‌های بانکی شهروندان کانادایی بدون دستور دادگاه به جرم کمک مالی به مردم شرکت کننده در اعتراضات مربوط به آزادی برداشت.

تغییرناپذیری معاملات: برای اشخاص ثالث امکان تغییر یا برگرداندن تراکنش ها پس از آن وجود ندارد.