اگر نوزادتان با صدای سفید به خواب می رود بخوانید

 همه نوزادان به خوبی به صدای سفید پاسخ نمی دهند.

مشکلات بالقوه رشد

– 6 تا 12 ماهگی: 14 ساعت خواب شبانه و 2 تا 3 خواب نیمروز.

ممکن است برخی صداهای خاص مانند صدای باران و دریا فارغ از صدای محیط، به خواب کمک کنند. حتی ماشین هایی وجود دارند که بطور خاص برای استفاده نوزادان طراحی شده اند و برخی از آنها به لالایی یا حتی صدای ضربان قلب که تقلیدی از صدای ضربان قلب مادر است، مجهز شده اند. یک مطالعه زمینه ای که در سال 1990 در یک منبع معتبر به چاپ رسید، موثر بودن صدای سفید در خواب را تائید می کند. در این پژوهش چهل نوزاد مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد که 80 درصد آنها پس از پنج دقیقه شنیدن نویز سفید به خواب فرو رفتند.

با توجه به اینکه صدای سفید همیشه عملی یا به طور مداوم در دسترس نیست و خطرات احتمالی به همراه دارد، بیش از آنکه برای فرزندتان مفید باشد، مشکل ساز خواهد بود.

صدای سفید به صداهایی اطلاق می شود که صداهای طبیعی دیگر در محیط را پوشش می دهند مانند صداهایی که مانع از شنیدن صدای ترافیک در شهرها می شود.

برخی دستگاه های صدای سفید ویژه نوزادان، از صدای ضربان قلب مادر تقلید می کنند که برای نوزاد آرامش بخش است.

صدای سفید به عنوان یک خواب آور

 نوزادان برای به خواب رفتن به دستگاه های صدای سفید وابسته می شوند.

• عدم سازگاری

– 3 تا 6 ماهگی: مجموع خواب در شب می تواند بین 8 تا 9 ساعت باشد، خواب های کوتاه نیمروز نیز وجود دارد.

درک این نکته مهم است که صدای سفید برای همه نوزادان مؤثر واقع نمی شود. نیاز به خواب در کودکان با هم فرق دارد. بنابراین صدای سفید یک روند آزمایش و خطا است و اگر تصمیم دارید آن را امتحان کنید، با در نظر گرفتن جوانب این کار را انجام دهید.

اهمیت خواب برای نوزادان

صدای سفید می تواند صدای محیط از جمله صدای سایر اعضای خانواده را پوشش دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، برای کمک به حل این مشکل، متخصصان اغلب فعالیتهای آرامش بخش مانند حمام گرم را توصیه می کنند. اما وقتی هیچ چاره ای افاقه نکند، والدین به راه حل های دیگری چون صدای سفید روی می آورند. این راهکار علی رغم اینکه به خواب کودک کمک می کند، عواقب بالقوه طولانی مدت به همراه دارد. در این مقاله برای بررسی مزایا و مضرات صدای سفید با ما همراه باشید.

صدای سفید یا نویز سفید چیست؟

فراموش نکنید اگر کودک به خصوص در سنین کمتر از شش ماهگی، از خواب بر می خیزد، احتمالا ناراحتی دارد که باید برای رفع آن اقدام کرد. همیشه نمی توانیم از کودک انتظار داشته باشیم که تمام طول شب بدون نیاز به شیر یا تعویض پوشک تا صبح بخوابد.

بارزترین فایده صدای سفید برای نوزادان این است که به خواب آنها کمک کند. اگر متوجه شدید فرزندتان در زمان های پر سر و صدا غیر از زمان خواب همیشگی خود به خواب می رود، می تواند به دلیل پاسخ مثبت او به نویز سفید باشد. اگر کودک به محیط شلوغ عادت داشته باشد، یک محیط کاملاً ساکت در ساعت خواب برای او تاثیر عکس دارد.

 


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF-235/678633-%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B5%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

– نوزادان: حداکثر 18 ساعت در روز ، در حالی که هر چند ساعت برای شیرخوردن از خواب بیدار می شوند.

برای پرداختن به اثرات کمبود خواب، ابتدا باید دقیقاً دانست که بدن به چه مقدار خواب نیاز دارد:

• گیجی

 محدوده های صوتی این دستگاه از حد مجاز برای کودکان، فراتر است.

براساس یافته های این مرکز، متخصصان اطفال توصیه می کنند دستگاه صدای سفید حداقل در فاصله 200 سانتی متری گهواره کودک قرار بگیرد. همچنین باید صدای دستگاه پایین تر از حد حداکثر تنظیم شود.

کودک ممکن است به صدای سفید وابسته شود

– 1 تا 2 ماهگی: نوزادان می توانند 4 تا 5 ساعت پشت سر هم بخوابند.

دستگاه صدای سفید علی رغم مزایای بسیاری که دارد، محیط آرام و ساکت عاری از ریسک ایجاد نمی کند. در سال 2014 ، آکادمی کودکان در آمریکا ، 14 دستگاه صدای سفید را که برای نوزادان طراحی شده بود ، آزمایش کرد. همه آنها از حد مجاز نویز بیش از 50 دسی بل فراتر رفته بودند. این مطالعه نشان داد که استفاده از صدای سفید علاوه بر افزایش مشکلات شنوایی، خطر بروز مشکلات زبانی و گفتاری را افزایش می دهد.

صدای سفید می تواند یک راه حل موقت برای خواب باشد و به عنوان روش درمانی برای کمک به خواب نوزادان نیست.

به خاطر داشته باشید که این میانگین ها تنها برای راهنمایی بوده و نیازهای خواب هر کودک متفاوت است. بعضی از نوزادان ممکن است بیشتر بخوابند در حالی که برخی دیگر خواب کافی ندارند.

گامهای بعدی

خواب آورها می توانند سر صدای داخل خانه را پوشش دهند. برای خانواده هایی که چند فرزند در سنین متفاوت دارند، استفاده از دستگاه های صدای سفید بسیار مفید است. به عنوان مثال، اگر مادر چند فرزند هستید و یکی از آنها باید بخوابد برای خنثی کردن صدای سایر خواهر و برادرها می توانید از دستگاه صدای سفید استفاده کنید.

اثرات منفی صدای سفید برای خواب نوزاد

کودکانی که به صدای سفید پاسخ مثبت می دهند، در ساعت های شب و هنگام چرت نیمروز بهتر می خوابند، اما به شرطی که صدای سفید همیشه در دسترس باشد. اگر بخواهید در جایی مانند مسافرت، منزل مادربزرگ یا طی مراقبت های روزانه که دستگاه در اختیار ندارید، طفل را بخوابانید، با مشکل مواجه خواهید شد.

برخی نوزادان صدای سفید را دوست ندارند

بزرگسالان وقتی به روزهای بی خوابی می اندیشند، خاطره یک فنجان قهوه دلپذیر برای سپری کردن آن روز از ذهنشان عبور خواهد کرد. آثار نخوابیدن یا عدم خواب کافی در کودکان و خردسالان چندان بارز نیست.

• بیش فعالی

کودکان به چه مقدار خواب نیاز دارند؟

• نوسانات شدید خلقی و رفتاری

نوزادان ممکن است با صدای سفید در پس زمینه، سریع تر به خواب بروند.

برخی از نگرانی های مربوط به کمبود خواب در خردسالان عبارت است از:

نوزاد تربیت فرزند

مزایای استفاده از صدای سفید برای خواباندن نوزاد