ایجاد اشتغال پایدار شاخصه اصلی تعاونی های تولیدی- اخبار کار آفرینی و اشتغال – اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2857561

وی اظهار داشت: از آنجاییکه شرکت های کوچک و متوسط با توجه به اینکه در ایجاد و حفظ اشتغال پایدار نقش موثر و کلیدی دارند و این شرکت ها بیشتر در بخش تعاون هستند، در نتیجه می توان یکی از شاخصه های تعاونی های تولیدی را در ایجاد اشتغال معرفی کرد.

 قاسمی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با فعالان اقتصادی با تاکید بر اهمیت تعاونی های تولیدی فرمودند: مسئله تعاونی‌های تولید می‌تواند یکی از گره‌گشاترین کارها برای ایجاد اشتغال و بخصوص ایجاد عدالت اقتصادی در کشور باشد.

قاسمی در  ادامه به عملکرد تعاونی های تولیدی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت:  از سوی دیگر تولید این تعاونی ها به طور مثال در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی به صورتی است که امنیت غذایی کشور را تامین می کند و تلاش براین است که با ورود دانش به این تعاونی ها ضمن حفظ منابع پایه بخش کشاورزی شامل آب و خاک، نسبت به افزایش بهره وری هم اقدام شود تا بتوانیم از امنیت غذایی عبور کرده و به اقتدار غذایی دست یابیم.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: تاکیدات معظم له روشنگر راه است آنچه که مقام معظم رهبری در خصوص تعاونی های تولیدی فرمودند مصداق اهمیت و جایگاه تعاونی ها بویژه تعاونی های تولیدی در اقتصاد ملی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران  اظهار امیدواری کرد: قوای سه گانه نیز با همراهی در تحقق منویات مقام معظم رهبری و تلاش در  ایجاد عدالت اقتصادی مطابق اصول 43و 44قانون اساسی همچنین رسالت عدالت اجتماعی بخش تعاون مساعدت ویژه ای با تعاونی ها به ویژه تعاونی های تولیدی در تمام بخش های مختلف منجمله حوزه کشاورزی داشته باشند .

بنابر این گزارش ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنانشان در جمع فعالان اقتصادی در بهمن ماه 1401سه تذکر بیان کردند: 1- رقابت مثبت در بخش خصوصی پیش‌برنده است اما بنگاههای اقتصادی خصوصی عرصه رقابت را از همکاری به ویژه در کارهای اقتصادی خارج کشور جدا کنند و در کارهای بزرگ با یکدیگر هم‌افزایی کنند. 2- دستگاههای دولتی، شرکت‌های کوچک و متوسط را که نقش زیادی در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده دارند، مورد توجه قرار دهند و بنگاههای بزرگ در زنجیره تولید خود به آنها کمک کنند. 3- مسئله تعاونی‌های تولید می‌تواند یکی از گره‌گشاترین کارها برای ایجاد اشتغال و بخصوص ایجاد عدالت اقتصادی در کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارسلان قاسمی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران اظهار داشت: از آنجاییکه شرکت های کوچک و متوسط با توجه به اینکه در ایجاد و حفظ اشتغال پایدار نقش موثر و کلیدی دارند و این شرکت ها بیشتر در بخش تعاون هستند، در نتیجه می توان یکی از شاخصه های تعاونی های تولیدی را در ایجاد اشتغال معرفی کرد.