ایلان ماسک 8 دلار هزینه ماهانه برای تیک آبی توییترمی گیرد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

این در حالی است که نو وکسلر، رئیس سابق بخش ارتباطات سیاست جهانی در شرکت توییتر، هشدار داد که در نظر گرفتن هزینه‌ای برای تیک آبی می تواند تشخیص اطلاعات نادرست را دشوارتر کند.

این میلیاردر در توییتر با انتقاد از روش قدیمی تایید تیک آبی به عنوان یک “سیستم ارباب و رعیت” گفت: “قدرت برای مردم! (تیک) آبی به ازای 8 دلار در ماه”.

وکسلر به بی‌بی‌سی گفت: با توجه به اطلاعات نادرست به عنوان موضوعی که بسیاری از پلتفرم‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، راستی‌آزمایی یکی از راه‌هایی است که روزنامه‌نگاران، محققان دانشگاهی و برخی کاربران از آن برای فیلتر کردن اطلاعات نادرست یا اطلاعات با کیفیت پایین استفاده می‌کنند.

به عنوان بخشی از برنامه تغییرات توییتر پس از تصاحب 44 میلیارد دلاری (38 میلیارد پوند) این رسانه اجتماعی، ماسک گفت که “این اقدام برای حذف هرزنامه‌ها/کلاهبرداری‌ها ضروری است”.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، ایلان ماسک اعلام کرد که توییتر ماهانه 8 دلار (7 پوند) از کاربران این شرکت که می خواهند یک تیک آبی داشته باشند، دریافت می کند. تیک آبی نشان دهنده یک حساب تایید شده است.

وی افزود: اگر تیک‌های آبی را برای اجاره ارائه می کنید، این کار غربال کردن اطلاعات نادرست و یافتن اطلاعات با کیفیت بالا را سخت‌تر می کند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2798058

علامت تیک آبی در کنار نام کاربری – معمولاً برای چهره های معروف در حال حاضر رایگان است. منتقدان می گویند این اقدام می‌تواند شناسایی منابع موثق را دشوارتر کند.

ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، اضافه کرد که کاربران که پول پرداخت می‌کنند در پاسخ ها و جستجوها در اولویت خواهند بود و نصف تعداد تبلیغات برای آن‌ها به نمایش در خواهد آمد.