این علائم یعنی هنوز برای ازدواج آماده نیستید!

اگر اعتماد کردن برایتان سخت است؛ آمادگی ازدواج را ندارید. هیچ رابطه‌ای نمی‌تواند بدون اعتماد دوام بیاورد. به همین دلیل استیون کاوی گفته است: “اعتماد مثل یک چسب محکم روی زندگی است. این ضروری‌ترین عنصر در ارتباط موثر است و اصلی بنیادی است که همه‌ی روابط را سرپا نگه می‌دارد. “

۴. تازه آشنا شده‌اید: اگر به اندازه‌ کافی با یکدیگر وقت نگذرانده باشید، ازدواج موفقی نخواهید داشت. طبق مطالعات، آمار طلاق در زوج‌هایی که فرآیند آشنایی و ازدواجشان کم‌تر از ۲ سال طول کشیده، بیشتر از زوج‌هایی است که قبل از ازدواج زمان بیشتری را کنار هم گذرانده‌اند.

گاهی اوقات افراد شریک زندگی خود را برای ازدواج تهدید می‌کنند. بعضی‌ها تهدید می‌کنند که اگر با آن‌ها ازدواج نکنید، خودکشی خواهند کرد. در صورت چنین برخوردی، قاطعانه مخالفت کنید. افرادی که دیگران را تهدید به انجام کارها می‌کنند در حقیقت زندگی طرف مقابل را هم به جهنم تبدیل می‌کنند.

به یاد داشته باشید که ازدواج تنها در صورتی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که دو نفر هنگام ورود به آن شاد باشند. اگر هر یک از افراد به دلیل ترس یا عذاب وجدان ازدواج می‌کنند، نمی‌توانند رابطه‌ سالمی داشته باشند. حتی اگر خانواده شما می‌خواهند شما با فردی ازدواج کنید که نمی‌توانید با او ارتباط برقرار کنید، اینکار را نکنید. این به زندگی شما مربوط می‌شود و شما حق دارید آنچه برایتان بهتر است را انتخاب کنید! چنین ازدواج هایی اغلب منجر به طلاق می‌شود.

خیلی راحت از نوع سوالات خواستگارتان او را بشناسید

۶. آمادگی سازش را ندارید: ازدواج مملو از توافق و سازش است. هیچ‌کس نمی‌تواند رابطه موفقی داشته باشد مگر اینکه مایل به سازش باشد. همچنین، هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را از قبل پیش‌بینی کند. هر چیزی می‌تواند رخ دهد. به عنوان مثال، شما قرار است با یک فرد بسیار ثروتمند ازدواج کنید اما اگر او پس از گذشت چند سال از  ازدواج، تمام دارایی‌اش را از دست بدهد، چگونه واکنش نشان خواهید داد. همه‌ انسان‌ها یا خودخواه می‌شوند و فقط به خودشان فکر می‌کنند یا فداکار می‌شوند و حواسشان را به عزیزانشان می‌دهند. کسانی که آماده‌ی سازش هستند می‌توانند  رابطه و زندگی موفقی داشته باشند. افراد خودخواه هرگز نمی‌توانند یک رابطه‌ سالم ایجاد کنند.

دقت کنید که شریک زندگی‌تان به خاطر عشقی که به شما دارد، از شما نمی‌خواهد که با او ازدواج کنید، بلکه می‌گوید اگر این کار را نکنید، به خودش صدمه می‌زند. اگر برای ازدواج تحت فشار هستید، بهتر است اساس رابطه‌تان را دوباره ارزیابی کنید.

زناشویی

۵. رازهایتان را از هم مخفی می‌کنید: این یکی از مهمترین نشانه‌های عدم آمادگی شما برای ازدواج است. اگر رازهایتان را همسر آینده‌تان مخفی می‌کنید، بهتر است ازدواج را کنار بگذارید. این رازها شامل نحوه وقت گذرانی شما، اشخاصی که وقتتان را با آنها می‌گذرانید یا اطلاعاتی درباره مسائل مالی است.

۱۴. نمی‌توانید با یکدیگر ارتباط برقرار کنید: ارتباط در ازدواج ضروری است. اگر احساس می‌کنید چنین ارتباطی را با شخص مورد نظر ندارید، ازدواج فایده‌ای ندارد. و اگر فکر می کنید که بعد از ازدواج می‌توانید ارتباط برقرار کنید، در اشتباه هستید. نمی‌توانید به زور ارتباط ایجاد کنید. این یک امر طبیعی است اگر ارتباطی از قبل باشد، هست، اگر هم نباشد، هرگز به وجود نخواهد آمد، به همین سادگی!

زناشویی

۱۰. نمی‌توانید درگیری‌ها را حل و فصل کنید: اگر نمی‌توانید اختلافات خود را طوری حل کنید که هر دو نفرتان احساس کنید طرف مقابل حرف‌های شما را می‌شنود، احساساتتان را درک می‌کند و می‌تواند مشکلات را حل کند باید تصمیمتان را برای ازدواج عوض کنید.

در این زمینه بخوانید؛

۸. با هم تفاوت‌هایی دارید: اگر اخلاق و اعتقادات شما همخوانی ندارد، باز هم آماده‌ ازدواج نیستید. تفاوت‌های اساسی داشتن در باورها، اخلاق و ایده‌های شما نیز باعث بروز موانع در روابط شما می‌شود. بنابراین، اگر احساس می‌کنید اختلافات شما قابل حل است، قبل از عروسی آنها را حل کنید. اما اگر راهی برای رفع آنها وجود ندارد، بهتر است فکر ازدواج با آن شخص خاص را از ذهنتان بیرون کنید.

از طرفی دیگر، دوستی طولانی‌مدت قبل از ازدواج هم پیامدهای منفی‌ به دنبال دارد. افرادی که قبل از ازدواج، ۵ سال یا حتی بیشتر با هم دوست بوده‌اند، هم کارشان به طلاق می‎‌کشد. این بدان معناست که گذراندن زمان بسیار کوتاه یا بسیار طولانی قبل از ازدواج منجر به طلاق می‌شود. اگر شما دو نفر مدت زیادی نیست که با هم آشنا شده‌اید، بهتر است قبل از ازدواج به رابطه‌تان زمان بدهید. پس از گذراندن زمان کافی (حدود سه سال یا بیشتر) می توانید ازدواج کنید؛ اما، قبل از آن، این کار عاقلانه نیست!

۱۵. همسرتان را با دیگران مقایسه می‌کنید: اگر تمایل دارید همسر آینده خود را با همسر دوست‌تان یا هر شخص دیگری مقایسه کنید، بهتر است ازدواج را کنار بگذارید. مقایسه‌ آسان‌ترین راه برای از بین بردن هر چیزی است. هیچ کس دوست ندارد او را با شخص دیگری مقایسه کنند. هر شخص هویت خود را دارد. اگر فردی را با شخص دیگری مقایسه کنید، در واقع شخصیت آن فرد را تحقیر می‌کنید. افرادی که تمایل به عیبجویی در همه چیز را دارند بیشتر مقایسه می‌کنند. اگر شما یا همسرتان عادت به مقایسه دارید، بهتر است ازدواج نکنید.

۳. شریک زندگیتان را دوست دارید اما عاشقش نیستید: اگر عاشق شریک زندگیتان نیستید و تنها به این دلیل که او در آینده می‌تواند همسر خوبی برای شما یا پدر، مادر خوبی برای فرزندان‌تانباشد، تصمیم دارید با او ازدواج کنید، باید خیلی جدی به آمادگی‌تان برای ازدواج فکر کنید. ازدواج با کسی که عاشقش نیستید، خیلی دوام نمی‌آورد. هر اندازه که طرف مقابل باید شریک زندگی خوبی باشد شما هم به همان اندازه باید برای او خوب باشید.

۱۱. تحت فشار اطرافیان هستید: نباید به خاطر فشار خانواده، اطرافیان یا حتی شریک زندگیتان زیر بار ازدواج بروید. ازدواج نهادی است که دو نفر باید با اختیار خود وارد آن شوند. ازدواج تحت فشار هیچ فایده‌ای ندارد؛ زیرا هرگز نمی‌توانید آن شخص را دوست داشته یا به او احترام بگذارید.

۱. هنوز غرق در گذشته هستید: اگر در رابطه قبلی‌تان شکست خورده‌اید و هنوز دلتان برای آن شخص تنگ می‌شود، آمادگی ازدواج را ندارید. دلتنگی برای یار قبلی، به این معنی است که جایی برای کس دیگری در زندگی شما وجود ندارد. پس با این امید که فردای ازدواج همه چیز درست می‌شود، ازدواج نکنید؛ چراکه هیچ تضمینی وجود ندارد. در حقیقت، حتی احتمالش هست که اوضاع بعد از عروسی بدتر شود. بنابراین، بهتر است قبل از ازدواج تکلیفتان را روشن کنید.

همیشه یادتان باشد که ازدواج یک همبستگی دوجانبه است؛ یعنی شما و همسرتان در قبال ساختن یک زندگی شاد برای هم مسئول هستید. اگر شما درگیر گذشته باشید، طرف مقابل چگونه درباره مسائل مشترک با شما همفکری کند؟ به این موضوع فکر کنید.

۱۶. هنوز به دنبال فرد بهتری هستید: گاهی اوقات از آنچه به دست می‌آوریم راضی نیستیم. اغلب این اتفاق درباره ازدواج هم می‌افتد که ذهنِ فرد مشغول است تا بهترین‌ها را بدست آورد. اگر از ازدواج می‌ترسید چرا که احساس می‌کنید شخصی بهتر می‌تواند وارد زندگی شما شود، پس نباید ازدواج کنید.

سرگردانی در گذشته نشانه‌ واضحی است که نداشتن آمادگی شما برای ازدواج را بازگو می‌کند. بهتر است با خودتان و کسی که قرار است یک عمر با او زندگی کنید، رو راست باشید. برای هر دوی شما بهتر است.


پنهان کاری از شریک آینده، منجر به یک زندگی آشفته می‌شود. البته هیچ رازی را نمی‌توان طولانی مدت مخفی نگه داشت. اگر هسمرتان بفهمد که شما چه چیزهایی را از او پنهان می‌کردید، اعتمادش نسبت به شما کم می‌شود. و وقتی بحث بی‌اعتمادی به میان آید، زندگی شما خود به خود به جهنم تبدیل می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید همه چیز را از همسر آینده‌تان پنهان کنید، بهتر است فکر ازدواج را از سرتان بیندازید.

۱۲. هیچگونه میل جنسی به او ندارید: اگر از نظر جنسی به او علاقه‌ای ندارید، اینکه چقد شخص مورد نظر خوش‌تیپ است، یا چقدر می‌تواند همسر یا پدر خوبی باشد اصلا اهمیتی ندارد. صمیمیت جنسی بخشی جدایی‌ناپذیری در روابط زناشویی است و اگر چنین صمیمیتی میان زوجین نباشد، احتمالاً رابطه‌شان سقوط خواهد کرد. حتی اگر شما دو نفر مدت طولانی‌ با هم ارتباط دارید و می‌دانید که هیچگونه میل جنسی به هم ندارید، آن رابطه را کنار بگذارید! شاید برای رد کردن درخواست ازدواج به این دلیل معذب شوید اما بعداً از خودتان تشکر خواهید کرد!

۱۳. به خاطر احساس گناه یا ترس ازدواج می‌کنید: افرادی که از سر احساس گناه یا ترس ازدواج می‌کنند، در نهایت در روابطشان شکست می‌خورند. ازدواج با کسی به دلیل احساس گناه یا به این دلیل که نمی‌خواهید به احساساتش آسیب بزنید یا چون که قبلاً به او قول ازدواج داده‌اید، عاقلانه نیست.

اگر مدام سر موضوعات مشابه بحث می‌کنید، بهتر است از مشاور کمک بگیرید. استفاده از کمک‌ مشاور قبل از ازواج به شما کمک می‌کند تا بفهمید آیا مشکلات قابل حل هستند یا نه؛ اگر بله، چگونه می‌توانید اختلافات را حل کنید. دانستن راه‌حل‌هایی برای اختلافات یکی از مهمترین بخش‌های یک رابطه‌ سالم است و ندانستن آن باعث بروز مشکلات مداومی در روابط شما می‌شود.

زناشویی

۷. فقط برای اینکه دوستانتان ازدواج کرده‌اند، شما هم می‌خواهید اینکار را بکنید: اگر شما هم جزء این دسته افراد هستید، بهتر است ازدواج نکنید. ازدواج شوخی یا بچه‌‌بازی نیست؛ چون او آن لباس را دارد، من نیز همان را می‌خواهم. نه! ازدواج مسائل زیادی دارد که ممکن است نتوانید بر سر آن‌ها با هم توافق کنید. بهتر است قبل از اینکه در نهایت بله بگویید، ابتدا با دید باز به این مسئله نگاه کرده باشید. اگر نمی‌دانید چرا می‌خواهید ازدواج کنید، بهتر است قبل از ازدواج با کمک یک مشاور دلیل آن را پیدا کنید!

۹. درگیر مشکلات روانی هستید: اگر با برخی از مسائل مربوط به سلامت روان مانند اختلالات پارانوئید( شکاک بودن)، شخصیت ضد اجتماعی(جامعه‌ستیزی) یا خودشیفتگی دست و پنجه نرم می‌کنید باید در تصمیمتان برای ازدواج تجدیدنظر کنید. چنین مشکلاتی زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است بر روابط شما تأثیر منفی بگذارد. چه باور کنید چه نکنید، ذهن سالم شرط اول و اصلی یک زندگی شاد زناشویی و یک رابطه‌ سالم است.

۲. به یکدیگر اعتماد ندارید: اعتماد مهمترین جزء زندگی شاد زناشویی است. اگر اعتماد در رابطه شما وجود ندارد، هرگز نمی‌توانید خوشبخت شوید. اعتماد برای یک رابطه ضروری است. با این حال، برخی از افراد به سختی می‌توانند به کسی اعتماد کنند، چه برسد به همسر آینده.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ زوج ها قبل از مراسم عروسی ممکن است احساس عصبانیت کنند یا استرس داشته باشند اما اگر این احساس بیش از حد معمول باشد، واقعاً باید در ادامه این رابطه بازنگری کنید و دریابید که آمادگی ازدواج را دارید یا خیر! وقتی برای ازدواج آماده نیستید، عهد بستن فایده‌ای ندارد. در ادامه ۱۶ نشانه عدم آمادگی برای ازدواج را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

زناشویی

اگر هر یک از این علائم در رابطه شما مشاهده می‌شود، بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید. تجدید نظر در تصمیم‌گیری بهتر از داشتن رابطه‌ای ناموفق است. تصمیم ازدواج باید به صورت عملی و نه احساسی یا از سر احساس گناه یا ترس گرفته شود. اگر عاقلانه انتخاب کنید، به احتمال زیاد ارتباطی قوی ایجاد خواهید کرد و یک زندگی زناشویی شاد خواهید داشت.


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-30/670929-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%DB%8C%D8%B9%D9%86%DB%8C-%D9%87%D9%86%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%AF

وقتی عاشق شریک زندگیتان نیستید، چطور می‌خواهید برایش همسر خوبی باشید؟ ایجاد یک رابطه قوی به عشق نیاز دارد. اگر آن شخص را دوست نداشته باشید، نمی‌توانید برای مدت طولانی کنارش زندگی کنید. در عشق، همه چیز متقابل است و اگر شما اینگونه نباشید، طرف مقابلتان ناامید می‌شود. اگر عاشق شریک زندگی‌تان نیستید، بهتر است در تصمیم خود برای ازدواج تجدید نظر کنید.