این ۵ نشانه می گوید در خانه ساس تختخواب دارید!

لکه های قرمز رنگی را که احتمالا بر روی تخت و لباس هایتان برجای مانده است چک کنید. اگر ساس تختخواب را در حین خوردن غذا یا پس از آن له کنید، این حشره لکه هایی خونی از خود بجا خواهد گذاشت. شما همچنین ممکن است لکه های قهوه ای رنگ مایل به قرمز نیز پیدا کنید. این لکه ها همان مدفوع ساس تختخواب هستند. چنین لکه هایی معمولا بر روی ملافه ی تختخواب و همچنین در بخش هایی که دسترسی به آن ها مشکل است پیدا می شوند. این بخش ها می توانند درز تشک، بدنه ی تخت (که تخت روی آن قرار میگیرد) و چارچوب های چوبی باشد. شما همچنین می توانید دیوار ها و زیر کاغذ دیواری ها را نیز چک کنید. ساس های تختخواب همچنین می توانند در این بخش ها نیز از خود مدفوع بر جای بگذارند.

٣. بوی ناء

ساس تختخواب

۵. دانه های سفید بر روی مبل

چجوری میشه تارعنکبوت در خانه را از بین برد؟

ساس تختخواب، غده هایی دارد که فرومون آزاد می کنند. اگر مقدار زیادی از این فرومون ها آزاد شوند، بویی کاملا قوی و نامطبوع تولید خواهد شد. به همین دلیل اگر اتاقتان بوی لباس ناء گرفته یا غذای فاسد میدهد قطعا موردی برای نگرانی وجود دارد.

۴.پوسته های ساس بر روی تختخواب

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ساس تختخواب ازعوامل بروز کهیر، آلرژی و مشکلات روانی نظیر استرس، نگرانی و بی خوابی است. در این مطلب نشانه های وجود ساس تختخواب را توضیح خواهیم داد تا قبل از گسترش این حشرات مزاحم، آن ها را به طور کامل از بین ببرید. با وای آره همراه باشید:

۱. لکه های قرمز خارش دار روی بدن

ساس تختخواب

٢.لکه های خونی یا قهوه ای مایل به قرمز

ساس تختخواب وقتی رشد می کند، پوست اندازی می کند بنابراین شما باید به دنبال پوسته هایی به رنگ روشن که به شکل ساس تختخواب هستند بگردید. بالش های رختخواب، درز تشک، صندلی ها، کاناپه ها، و بین کوسن ها را بررسی کنید. همچنین از کشو ها و لباس ها نیز اطمینان حاصل کنید.

ساس تختخواب


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-234/673724-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B3-%D8%AA%D8%AE%D8%AA%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF

در این زمینه بخوانید؛

اگر دانه های سفیدی را روی مبل میبینید، این لکه ها ممکن است تخم ها یا پوسته ی تخم های این حشره ی مزاحم باشند. این تخم ها به شکل دانه های برنج هستند و دارای رنگی نیمه شفاف و سفید می باشند که اغلب میدرخشند. امکان دیدن این حشرات با چشم غیر مسلح وجود دارد اما بهتر است اتاق خود را با چراغ قوه یا ذره بین بررسی کنید چرا که تخم های ساس تختخواب اغلب در اتصالات و درز های تشک و مبل قرار میگیرند.

اگر تحریک پوستی دارید یا متوجه تاول های خارش دار بر روی صورت، بازوها، پاها، سینه، یا پشتتان شده اید، این یکی از نشانه های وجود ساس تختخواب است. امکان متورم شدن نیش این ساس پس از مدتی وجود دارد و خارش آن می تواند منجر به خونریزی وعفونت شود. برای اطمینان از اینکه در خانه ی خود ساس تختخواب دارید ( نه نوع دیگری از حشرات)، به جای نیش ها دقت کنید. جای این نیش ها اغلب بصورت شاخه ای، خط های صاف و زیگ زاگ است. با اینحال برخی از افراد به این موجود، واکنش فیزیکی نشان نمیدهند و لکه های قرمز و خارش دار بر روی پوستشان بوجود نمی آید.