با همسر مغرور چجوری میشه کنار اومد؟

    اعتنا نکردن به حرف های دیگران و بی اهمیتی به مردم

زناشویی

    به سخره گرفتن دیگران

بعضی وقت ها غرور می تواند جزئی از شخصیت یک فرد باشد که در زمان بچگی شکل گرفته است ما نمی توانیم شخصیت کسی را تغییر دهیم در چنین شرایطی پیشنهاد ما مراجعه به یک روانشناس  است که می تواند کمک زیادی به شما بکند.


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-239/674858-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1-%D9%85%D8%BA%D8%B1%D9%88%D8%B1-%DA%86%D8%AC%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87-%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AF

به حرف های وی گوش دهید : پیش از هر اقدامی برای کمک به شوهر مغرور خود لازم است از عمق جان به حرفهایش گوش دهید، وی را به درستی درک کرده و در او اطمینان ایجاد کنید که دوستش دارید و به حرفهایش گوش می دهید، به همسرتان بگویید که من تو را دوست دارم و می خواهم به تو کمک کنم.

زناشویی

بنابراین به هنگام صحبت کردن با همسرتان، تلفن همراه خود و تلویزیون را خاموش کنید، به همسرتان نشان دهید که همه تلاش تان را برای حل مشکلات رفتاری وی به کار می گیرید و اگر نکته ای را درمورد همسرتان متوجه نشدید از او سوال کنید.

    انتقادهای  فراوان

دستورالعمل مشخصی برای همسرتان در نظر نگیرید : ممکن است تمایل داشته باشید که همسرتان با شما به نحوی که دوست دارید، رفتار نماید، در صورتی که این احتمال وجود دارد که این کار بهترین گزینه برای همسرتان نباشد، در واقع افراد مغرور زمانی که احساس کنند فردی آنها را مجبور به انجام کاری می کند، از وی دوری می کنند.

غرور و تکبر داشتن انسان ها به یکدیگر از بزرگترین گناهان است زیرا خداوند هیچ انسانی را برتر از انسان دیگر نیافریده است و همه با هم برابر هستند غرور معمولا نتیجه ترس از تهی بودن است. اما ما در برخورد با چنین انسان هایی که گرفتار این جهل شده اند  باید رفتار مقبولی از خود نشان دهیم تا متوجه رفتار نادرست خود شوند .


در این زمینه بخوانید؛

۴. صبوری کردن  و رفتار شایسته در زندگی مشترک می تواند راهکار خوبی برای ادامه یک زندگی باشد.

 

همسر مغرور چه ویژگی هایی دارد

نحوه کمک به شوهر مغرور

    ترک کردن و اهمیت ندادن به جمع

از همسرتان در رابطه با راهکار های موردنظر سوال کنید : پرسش و نظر خواهی در رابطه با راهکار های پیش رو با همسر مغرورتان می تواند موجب حفظ غرور وی شود، بنابراین این کار باعث می شود تا همسرتان همه گزینه های پیش رو برای درمان را در نظر بگیرد، حال به منظور ترغیب همسر برای اصلاح رفتار خود به جای اینکه به جای امر کردن و دستور دادن به انجام کاری، از او سوال بپرسید.

۲. در مقابل همسر خودشیفته باید شجاعانه رفتار کنیم و به او بفهمانیم که با رفتاری که دارد چه حس بدی را به ما انتقال می دهد این گونه است  که او می فهمد نتیجه غرورش فقط دوری از شریک زندگی اش می شود.

روابط زناشویی همسر مغرور

زندگی بسیار غیر قابل تحمل می شود همچنین این گونه افراد اعتماد به نفس طرف مقابل را هم نابود می کنند به همین علت ما باید شیوه رفتار صحیح در مقابل غرور همسر را بدانیم.

 پیامد های غرور باعث از بین رفتن زندگی مشترک می شود. متاسفانه به دلیل شناخت ناکافی در انتخاب همسر و آگاهی نداشتن از خلق و خوی یکدیگر قبل از ازدواج  این مشکلات را به وجود می آورد و  ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید،  همه می دانند که حضور در کنار یک فرد پر غرور بسیار آزار دهنده است  خصوصیات اخلاقی افراد با غرور زیاد طوری است که همیشه در هر شرایطی فک می کنند بی عیب و نقص هستند و تحمل این گونه از افراد به عنوان شریک

انسان های مغرور معمولا خصوصیات اخلاقی مشترکی دارند از جمله این خصوصیات:

    تعریف کردن از خود یا افراد وابسته به خود

نحوه رفتار صحیح با همسر مغرور

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در اطرافمان مسلما انسان های مغروری وجود دارند که همیشه به دیگران از بالا به پایین نگاه می کنند و با رفتارشان باعث آزار اذیت دیگران می شود اما این موضوع زمانی برای ما پر رنگ  و مهم خواهد شد که شریک زندگی مان این خصلت را در خود داشته باشد. همسر مغرور داشتن مسئله ای است که باید نحوه برخورد صحیح با آن را یاد داشته باشیم.

نحوه رفتار صحیح با همسر مغرور

 انسان ها معمولا شخصیتی را که در خانه حکم فرما است را به خود  می گیرند و به طور مثال  یک پسر شاید در خانواده ای سرد و بی روح بزرگ شده باشد و قادر به بیان احساسات خود را نداشته باشند یا اینکه تصور کنند با محبت کردن به شریک زندگی از مردانگی اش کم می شود این گونه است که همسرش  با بروز ندادن احساساتش گمان می کند گرفتار مردی خودشیفته  شده است اما همسرش می تواند با رفتاری شایسته شوهرش را متوجه اشتباهش بکند.

۳. باید او را با نحوه چگونه خوب حرف زدن و خوب فکر کردن به روش غیر مستقیم آگاه کنیم مثلا پیشنهاد یک کتاب یا دیدن کلیپ های آموزشی.

نباید همسرتان را تحت فشار قرار دهید : تحت فشار قرار دادن فردی که در حال تلاش برای ابراز احساسات خود می باشد، می تواند موجب منصرف شدنش از درمان شود، به هنگام صحبت کردن با همسرتان از تاکید کردن بر نکته ای خودداری کنید و به جای این کار تلاش خود را مبنی بر همکاری با وی برای یافتن راهکار های پیش رو به کار گیرید.

همسر خودشیفته

۱. در مقابل همسران مغرور، نباید از خود ضعف نشان دهیم و نباید بگذاریم که او تصور کنند با حسی غروری که دارد می تواند ما را زیر سلطه خود بگیرد.

    اصالت دادن به داشته های خود