بریکس: روسیه و هند دیگر نیازی به دلار آمریکا ندارند- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

آناند همچنین تأکید کرد که دهلی نو خود را در جنگ تحریمی کنونی بین غرب و روسیه بی طرف می داند و با وجود فشار تحریم ها، «در هر زمینه ای که لازم باشد» به همکاری با مسکو ادامه خواهد داد.

وی گفت: ما ساز و کار تسویه‌حساب‌های متقابل را به روبل و روپیه اجرا کرده‌ایم و نیازی نیست که کشورهای ما از دلار در تسویه حساب‌های متقابل استفاده کنند. و امروز سازوکار مشابهی از تسویه حساب های متقابل به روبل و یوان توسط چین در حال توسعه است.

انتهای پیام/

رئیس مجمع تاکید کرد: زمانی که عملیات نظامی روسیه در اوکراین آغاز شد، طبیعتاً بر هند فشار وارد شد تا واردات نفت روسیه را متوقف کند. اما وزارت امور خارجه مجبور شد این فشار را دفع کند. به طرف روسی اطمینان داده شد که عرضه‌ها متوقف نخواهد شد و رژیم تحریم‌ها به هیچ وجه بر روابط بین کشورهای ما تأثیر نخواهد گذاشت.

آناند افزود: این بدان معناست که  کشورهای بریکس (بازار خود را) به روی روسیه باز می‌کنند و فرصتی را برای این کشور فراهم می کنند تا بتواند بر عواقب تحریم‌ها غلبه کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، پورنیما آناند، رئیس مجمع بین المللی بریکس روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که روسیه و هند در تجارت خود دیگر به دلار آمریکا نیاز ندارند چرا که برای انجام تسویه‌حساب‌های متقابل به ارزهای ملی روی آورده‌اند.

رئیس نشست بریکس گفت تجارت متقابل هند و روسیه در 40 سال گذشته پنج برابر شده است. مسکو حجم رو به رشدی از نفت را به هند عرضه می کند و در ازای آن مقادیر زیادی از محصولات کشاورزی، منسوجات، دارو و سایر محصولات وارد می‌کند.

 


منبع: https://tn.ai/2764171

بر اساس این گزارش، بریکس BRICS یک مجمع بین المللی اجتماعی-اقتصادی و سیاسی است که پنج کشور عضو را شامل می‌شود: برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی.