بلومبرگ: اتحادیه اروپا زمستان امسال با کمبود گازوئیل مواجه می شود- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

این شرکت مشاوره خاطرنشان کرد که ادامه اختلالات می‌تواند پیش‌بینی‌های آتی ذخایر را حتی بیشتر کاهش دهد و پیش‌بینی کرد که ذخایر در ماه اکتبر تقریباً 6 میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.

با توجه به اینکه اتحادیه اروپا اکنون به سوختی بسیار بیشتر از آنچه که می تواند تولید کند، نیاز دارد، وضعیت می تواند حتی بدتر هم شود چرا که اعتصابات اخیر در پالایشگاه های فرانسه تولید سوخت را متوقف کرده است.

بر اساس این گزارش، سوخت گازوئیل به بخش بزرگی از رونق اقتصاد اروپا کمک می‌کند و بیش از یک سوم این سوخت هنوز از روسیه وارد می‌شود.

بر اساس برآوردهای مؤسسه وود مکنزی، ذخایر گازوئیل در شمال غربی اروپا در ماه فوریه به 210.4 میلیون بشکه کاهش خواهد یافت که کمترین میزان از سال 2011 محسوب می‌شود. این در حالی خواهد بود که تحریم قریب الوقوع نفت خام روسیه که برای همان ماه برنامه ریزی شده است، قیمت گازوئیل را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران هشدار می دهند که افزایش قیمت گازوئیل باعث افزایش تورم در آستانه زمستان شده و چشم انداز اختلالات عرضه را به ویژه در اتحادیه اروپا افزایش می دهد و خطر رکود جهانی را نیز تشدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بلومبرگ در گزارشی هشدار داد که با اجرایی شدن ممنوعیت صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه در زمستان امسال، انتظار می رود که ذخایر گازوئیل در سراسر اتحادیه اروپا با کاهش شدیدی مواجه شود.

انتهای پیام/

جیمز بورلی، تحلیلگر این مؤسسه طی اظهاراتی گفت: انتظار می‌رود که این کاهش در ماه فوریه به دلیل پایان یافتن واردات روسیه، در دوره تقاضای بالای فصلی صورت بگیرد. وی هشدار داد که واردات از منابع جایگزین ممکن است محدود شود.

در عین حال، قیمت گازوئیل در اتحادیه اروپا و ایالات متحده در حال حاضر شدیدترین افزایش خود را در چند ماه اخیر داشته است، به طوری که هزینه این سوخت نسبت به نفت خام بسیار بالاتر از استانداردهای فصلی در سراسر جهان است.

 


منبع: https://tn.ai/2791580