تاکید بر تحقق تجارت 3 میلیارد دلاری ایران و ارمنستان- اخبار اقتصاد ایران – اخبار اقتصادی تسنیم

وی افزود: دولت آقای رئیسی در پیگیری سیاست همسایگی با تأکید بر حوزه قفقاز بسیار جدی است و امیدوارم هدفگذاری 3 میلیارد دلار تجارت بین دو کشور که در دیدار بین روسای جمهور دو کشور مطرح شد در همین دولت محقق شود.

خاچاطوریان با اشاره به رشد 25 درصدی حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در سال 2021 نسبت به سال قبل از آن افزود: با توجه به آمار و ارقام 9 ماهه سالجاری نیز ، پیش بینی می شود که رشد حجم مبادلات بین دو کشور برای امسال بیش از 40 درصد باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ابتدای این نشست گفت: گفت‌وگوی امروز بین هیات ایرانی و ارمنی در شرایطی برگزار می شود که نخست وزیر ارمنستان نیز در رزوهای گذشته گفتگوهای مناسبی با رئیس جمهور اسلامی ایران داشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی  با خاچاطوریان وزیر دارایی ارمنستان دیدار کرد.

خاچاطوریان با اشاره به محورهای مهمی که در گفت‌وگوهای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و آیت الله رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است، گفت: پایه و اساس تمام گفتگوها همکاری های طولانی مدت بین دو کشور است و هدفگذاری 3 میلیارد دلاری برای سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور نشان دهنده همین پایه های اساسی است .

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2801132

وزیر دارایی ارمنستان نیز با ابراز خوشحالی از اینکه در نخستین دیدار وی از جمهوری اسلامی ایران مباحث بسیار خوبی در زمینه توسعه همکاری های ایران و ارمنستان مطرح می‌شود، افزود: روابط اقتصادی و سیاسی ایران و ارمنستان به طور سنتی ده‌ها سال است که وجود دارد.

توسعه همکاری های مالی و بانکی، تسهیل صادرات و واردات و ترانزیت کالا و افزایش حجم مبادلات تجاری به 5 میلیون تن در سال از مواردی بود که در این نشست مورد تأکید وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و وزیر دارایی ارمنستان قرار گرفت.