تعداد تراشه سازهای ورشکسته چین رکورد زد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

این در حالی است که چین سرمایه گذاری زیادی در تولید تراشه و قطعات نیمه رسانا برای رسیدن به استقلال در این حوزه در میان تیرگی روابط با ایالات متحده انجام داده است. در سال‌های 2020 و 2021، حدود 70000 شرکت جدید تولید تراشه در این کشور به وجود آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست در گزارشی اعلام کرد که تعداد بی سابقه‌ای از شرکت‌های تولید کننده تراشه و قطعات نیمه رسانای چین بین ژانویه تا اوت سال جاری میلادی دچار ورشکستگی شده‌اند.

این تعداد از 3420 شرکتی که در سال 2021 بسته شده بود فراتر رفته است. در سال 2020 نیز تنها 1397 شرکت تولید تراشه فعالیت خود را متوقف کردند.

انتظار می رود تلاش های آمریکا برای محدود کردن توسعه صنعت تراشه چین فشار بیشتری را بر این بخش وارد کند.

بر اساس این گزارش، حدود 3470 شرکت چینی که از کلمه تراشه در نام‌ و یا برند و یا فعالیت‌های ثبت‌شده خود استفاده می‌کردند، در دوره گزارش شده نام شرکت خود را از فهرست ثبت شده حذف کردند.

به گفته این رسانه، اعتماد ضعیف مصرف‌کننده ناشی از قرنطینه‌های طولانی کووید-19 و سایر اقدامات برای مبارزه با همه‌گیری، و همچنین تنش‌های فزاینده بین پکن و واشنگتن، بر این بخش فشار وارد کرده است.

با این حال، به گفته کارشناسان این صنعت، تازه واردان به تجارت تراشه این کشور اکنون به دلیل رقابت زیاد و “محیط خشن” حاکم بر بازار با مشکل مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2775882در ماه جاری میلادی، نیویورک تایمز گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، محدودیت هایی را برای فروش تراشه کامپیوتری با فناوری پیشرفته به روسیه و چین اعمال کرده است. آمریکا مدعی که این تراشه‌ها را می توان برای مقاصد نظامی استفاده کرد.