جزئیات برنامه وزارت نیرو برای حل مسئله آب شرب همدان/ اَبَرپروژه آبرسانی به همدان بهره برداری می شود- اخبار نفت و انرژی – اخبار اقتصادی تسنیم

با توجه به اینکه تنش آبی یک مسئله مدیریتی است و با توسعه زیرساخت، این مسئله قابل حل است، جبران ناترازی منابع آب در این شهر با توسعه پروژه‌هایی در دستور کار قرار گرفت.

بر این اساس مطابق آخرین جزئیات منعکس شده از سوی وزارت نیرو، حل مسئله آب شرب همدان در قالب پروژه‌های آبرسانی طی دو سر فصل تنش آبی و پروژه‌های ویژه در دستور کار قرار گرفت.

با توجه به جزئیات بیان شده، تکمیل پروژه‌های یاد شده می‌تواند مسئله آب شرب همدان را به طور کامل حل کند.

* جزئیات پروژه ویژه آبرسانی به همدان

در این راستا این پروژه که 17 سال پیش شروع شده بود تا شروع دولت سیزدهم 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما طی فعالیت 8 ماه اخیر به بهره‌برداری نزدیک شده و بررسی‌های تسنیم از وزارت نیرو نشان می‌دهد که کمتر از 3 هفته دیگر وارد مدار خواهد شد.

از سوی دیگر اَبَر پروژه 140 کیلیومتری آبرسانی به شهر همدان با استفاده از لوله 1600 (قطر یک متر و 60 سانتی متری) در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شهریور ماه سال گذشته در شرایطی شروع شد که منابع تامین آب برای بیش از 50 درصد نیاز شهر همدان میسر نبود و در اصطلاح این شهر با ناترازی عمیق منابع و مصارف مواجه شده بود.

در این راستا پروژه‌هایی شامل احداث مخزن ذخیره 15000 متر مکعبی، افزایش ظرفیت تصفیه خانه عباس آباد و اکباتان و حفر و تجهیز 6 حلقه چاه، تکمیل خط انتقال از دره مراد بیک به تصفیه خانه، ارتقای کمی و کیفی تصفیه خانه شهید بهشتی و آبرسانی از آق حصار از جمله پروژه‌های ذیل سرفصل تنش آبی بود که ارتقای کمی و کیفی آب همدان را هدف گرفت.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2765430