حذف خودکار مرورگر اینترنت اکسپلورر از رایانه ها توسط مایکروسافت- اخبار فناوری اطلاعات | اینترنت | موبایل – اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اینترنت اکسپلورِر (Internet Explorr) مرورگر وب شرکت مایکروسافت بود که برای اولین بار به‌طور پیش‌فرض در سیستم عامل ویندوز حضور داشت و برای آخرین بار به‌طور پیش فرض در ویندوز 8.1 نصب شده بود.

با توجه به اعلام پایان مرورگر اینترنت اکسپلورر، اما همچنان این مرورگر در رایانه‌های ویندوز در سراسر جهان وجود دارد. این شرکت اکنون حذف خودکار اینترنت اکسپلورر از رایانه کاربران را آغاز کرده است. یک به‌روزرسانی نرم افزاری برای مرورگر ایج به تازگی عرضه شده که اینترنت اکسپلورر 11 را در هر رایانه‌ای که همچنان نصب باشد، برای همیشه غیرفعال می‌کند.

مرورگر اینترنت اکسپلورر، مدت‌ها با مشکلات امنیتی و عملکرد روبرو بود و سرانجام مایکروسافت این مرورگر را کنار گذاشت و مرورگر جدید ایج (Edge) را معرفی کرد.

نخستین نسخه از این مرورگر در سال 1995 به عنوان بخشی از یک بسته آپدیت برای ویندوز 95 عرضه شده بود. که سر انجام مایکروسافت پس از 27 سال در 25 خرداد 1401 به‌طور رسمی پایان اینترنت اکسپلورر را اعلام کرد.

در مه 201 مایکروسافت اعلام کرد که از 15 ژوئن 2022 پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر را پس از 27 سال متوقف می‌کند و بجای آن بر مایکروسافت اج تمرکز می‌کند.

در کنار این اتفاقات این اقدام شرکت مایکروسافت، این کمپانی را در آمریکا به دردسر انداخت که به دنبال آن این شرکت را با یک شکایت ضد انحصارطلبی موفق روبرو کرد و مجبور شد به سازندگان رایانه اجازه دهد مرورگرهای وب مورد نظرشان را در دستگاه‌هایی که عرضه می‌کنند، نصب کنند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2855992