خاصیت حنا برای پوست و مو؛ چرا قدیمی ها همیشه از حنا برای پوست و مو استفاده می کردند؟

– خامه ترش چرب (۱ قاشق چای‌خوری)

یکی از مهمترین خاصیت حنا برای پوست و مو این است که حنا به عنوان یک سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن شناخته می شود، در واقع حنا با پاکسازی و لایه برداری پوست باعث سفید تر و روشن تر شدن پوست میشود.


– درمان آکنه و جوش صورت

– گلاب (دو سه قطره)

به گزارش اقتصاد آنلاین؛خاصیت حنا برای پوست و مو؛ حنا ماده‌ای موثر در سلامت و زیبایی است که از دیرباز تا کنون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با خواص حنا و تاثیر آن بر روی پوست بیشتر آشنا شوید:

– جوان سازی پوست با حنا

– مقداری آب جوشیده

پودر حنا می‌تواند در برخی افراد موجب تحریکات پوستی شود.

– ماست کم چرب (یک قاشق غذا خوری)

ماسک‌های تهیه شده از حنای بی‌رنگ برای تغذیه، پاکسازی و جوانسازی پوست کارایی دارند. حنای بی رنگ برای پوست خشک و پوسته پوسته نیز مؤثر است، به شرطی که هنگام مالیدن ماسک روی پوست و پیش از خشک شدن، مقداری آب گرم روی حنا پاشیده شود.

مواد لازم:

حنا به سبب خاصیت ضد التهابی خوبی که دارد، از عفونت های ناشی از زخم التهاب پوستی جلوگیری کرده و در درمان زخم ها می تواند اثر بخش باشد.

– درمان آفتاب سوختگی

زیاده‌روی در مصرف حنا و قرار دادن آن به مدت طولانی بر روی پوست یا موها، به‌دلیل وجود مواد سمی و مخدر در برگ‌های این گیاه، باعث بروز مسمویت و سردرد می‌شود.

• بهتر است برای موثر واقع شدن این ماسک دو بار در هفته از آن استفاده کنید.

ماسک ۲ (برای پوست‌های خشک)

مواد لازم:

– حنای بی‌رنگ (۱ قاشق غذاخوری)

• برای اثربخشی بیشتر می‌توانید چند دقیقه‌ی آخر را در بخار حمام بمانید تا جذب مواد درمانی آن بیشتر شود.

نحوه استفاده: این ماسک را روی پوست صورت خود و در صورت نیاز روی گردن خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. در آخر ماسک را با یک اسفنج و آب گرم از روی صورت‌تان پاک کنید که بهترین تاثیرگذاری و خاصیت حنا برای پوست و مو است.

نکات احتیاطی در مورد مصرف حنا

از دیگر فواید و خاصیت حنا برای پوست و مو این است که به واسطه داشتن موادی مانند اسید کریسوفانیچسکی باعث تحریک پوست به بازسازی کلاژن می‌شود که برای جوانسازی پوست و به تأخیر انداختن علائم پیری پوست بسیار مهم می‌باشد.

تهیه ماسک با حنا بی‌رنگ

– حنای بی رنگ (یک قاشق مربا خوری)

حنا سبز به عنوان یک ضد چروک طبیعی شناخته شده است. حنا به دلیل مقادیر بالای آب باعث آبرسانی به پوست صورت و بدن شده و با افزایش الاستیک پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و بدن کمک می کند.

– سفید شدن و روشن شدن رنگ پوست

بهترین خاصیت حنا برای پوست و مو برای اینکه حنا به دلیل داشتن توانایی خنک کننده طبیعی که دارد برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید می‌باشد.

یکی  از دیگر خاصیت حنا برای پوست و مو این نوع حنا دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی بوده و از دیرباز در طب سنتی برای درمان اگزما (سودا) و عفونت‌های متعدد پوستی بکار گرفته شده است.

– پاکسازی و لایه برداری پوست

حنای بی‌رنگ در قیاس با حنای رنگی قرمز باعث رنگ شدن مو و پوست نمی‌شود، چرا کاملاً از گیاه دیگری بدست می‌آید. حنای بی‌رنگ حاوی ویتامین‌ها، عامل‌های فعال زیستی، مقدار زیادی اسید کریسوفانیچسکی و آنتراکینون در ساختار خود می‌باشد.

– درمان االتهاب و عفونت‌های پوستی

حنای بی‌رنگ، تأثیر زیادی بر بیماری‌های پوستی، لایه‌برداری و پاکسازی پوست داشته و به سفید شدن پوست کمک می‌کند.

– کلاژن سازی و ضد پیری

حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی که دارد که با پاکسازی و کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

– خاصیت ضد التهابی و التیام زخم

– روغن زیتون (۱ قاشق چای‌خوری)

طرز تهیه: ابتدا حنای بی‌رنگ را با مقداری آب جوشیده مخلوط کنید تا به صورت یک خمیر غلیظ درآید. بگذارید رنگ بیندازد و کمی خنک شود. سپس خامه و روغن زیتون به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.

در هنگام استفاده از ماسک صورت حنا از ورود آن به داخل چشم‌ها خودداری کنید، زیرا خطر آسیب رساندن به چشم وجود دارد.


منبع: https://www.eghtesadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%85%D8%AF-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-238/684265-%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D9%86%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%88-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%86%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF

طرز تهیه و نحوه‌ی استفاده: این مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود بمالید و اجازه دهید تا خوب جذب شود.