خودداری کشورهای اتحادیه اروپا از تحقیقات مشترک درباره انفجارهای نورد استریم- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

در عین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اشاره کرد که علیرغم محرومیت از دسترسی به تحقیقات، “همه ما به خوبی می‌دانیم که ذینفع نهایی از ارتکاب این جرم کیست.”

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، این انفجارها را “فرصتی فوق العاده” برای اروپا توصیف کرد تا “یک بار برای همیشه وابستگی خود را به (واردات) انرژی روسیه از بین ببرد.”

بر اساس این گزارش، این سه کشور در ابتدا قصد داشتند که علت “تخریب خطوط لوله را با هم بررسی کنند و بفهمند که چه کسی مسئول این موضوع است. اما الان چنین قصدی ندارند.”

این وزارتخانه هشدار داد که اگر درخواست‌های روسیه برای همکاری نادیده گرفته شود، مسکو تصور می‌کند که این سه کشور اروپایی “چیزی برای پنهان کردن دارند یا (این که) عاملان این حملات تروریستی را پنهان می‌کنند”.

مسکو اعلام کرد که نتایج تحقیقات جاری در مورد انفجارهایی را که اواخر سپتامبر به خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و 2 آسیب رساند، به رسمیت نمی شناسد مگر اینکه کارشناسان روس اجازه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2788520

خطوط لوله نورد استریم 1 و 2 در تاریخ 26 سپتامبر پس از یک سری انفجارهای قوی زیر آب در جزیره بورنهولم دانمارک از کار افتادند.

این هشدار پس از آن صادر شد که ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد روز دوشنبه اعلام کرد که استکهلم نتایج تحقیقات خود در مورد انفجارهای نورد استریم را با مسکو در میان نمی‌گذارد.

روز پنجشنبه، وزارت خارجه روسیه سفرای آلمان، دانمارک و سوئد را به دلیل امتناع کشورهایشان از اجازه دسترسی به تحقیقات احضار کرد.

به گفته منابع دولتی آلمان که در این گزارش ذکر شده، تیم تحقیقات مشترک سه کشور منحل شده است. سوئد اولین کشوری بود که به دلیل حفظ حریم خصوصی این تحقیقات را رها کرد و پس از آن دانمارک اقدام مشابهی انجام داد. اکنون هر کشوری تحقیقات خود را جدا از کشورهای دیگر انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری آلمانی Tagesschau روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که مقامات این کشور به همراه سوئد و دانمارک از انجام تحقیقات مشترک در مورد خرابکاری ادعایی در مورد خطوط لوله گاز نورد استریم خودداری کرده‌اند.