دادگاه عالی برزیل تلگرام را جریمه کرد- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم

در این حکم آمده است: این اقدام مغرضانه برای عدم تبعیت (از حکم) از سوی ارائه‌دهندگان (خدمات)، به‌طور عینی نشان‌دهنده رضایت آن‌ها از ادامه ارتکاب جرایمی است که هنوز تحت بررسی و تحقیق است.

تلگرام در نامه ای به قاضی دادگاه عالی برزیل اعلام کرد که هیچ محتوای مجرمانه خاصی در این دستور شناسایی نشده است و خواستار بررسی مجدد آن شده است.

حکم قبلی در ژانویه به عنوان بخشی از تحقیق در مورد اقدامات خرابکارانه در ساختمان‌های عمومی در پایتخت این کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، الکساندر دی مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل، مالک اپلیکیشن پیام رسان تلگرام را به دلیل رعایت نکردن حکم قبلی دادگاه که آن را ملزم به مسدود کردن حساب‌های متعلق به حامیان رئیس جمهور سابق می‌کرد، جریمه کرد.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2843674

این شرکت در این نامه با اشاره به اینکه فریرا یک مقام مسئول منتخب مردم است، گفت: هیچ دلیل یا توجیهی برای مسدود شدن کامل کانال مذکور ارائه نشده است، یعنی محتوای خاصی که غیرقانونی تلقی می شود، ارائه نشده است.

این نماینده کنگره در انتخابات سال 2022 بیشترین آرا را نسبت به هر نامزد دیگر دریافت کرد و تعداد آراء وی به 1.47 میلیون نفر رسید.

طبق اعلام دیوان عالی، تلگرام به دلیل عدم رعایت این حکم روزانه 100 هزار رئال برزیل (حدود 20 هزار دلار) جریمه شده است که مجموع جریمه اعمال شده برای این شرکت را به 236 هزار و 527 دلار می‌رساند. دادگاه به تلگرام 5 روز فرصت داد تا این جریمه پرداخت کند.

این حکم سرویس پیام‌رسان تلگرام را موظف کرد که 5 حساب مختلف متعلق به نیکولاس فریرا، نماینده منتخب کنگره و دیگران را “به منظور جلوگیری از گسترش مظاهر مجرمانه” مسدود کند.