دست کسانی که در حوزه سوخت سود می برند باید قطع شود

دست سودجویان در حوزه سوخت باید قطع شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در مراسم رونمایی از سامانه ثبت نام الکترونیکی کارت هوشمند سوخت که در حاشیه دومین روز این مجمع برگزار شد، گفت: رئیس پلیس امنیت اقتصادی و مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور نماینده ویژه در محل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد. مرکز فرماندهی. اجرای سامانه‌های صباحتان و سیباد با حمایت‌هایی که در همه زمینه‌ها صورت گرفته است، با جدیت دنبال می‌شود و امیدواریم در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از هدر رفت جلوگیری شود. از این سوخت ارزان (گازوئیل لیتری 300 تومان) که برای خدمت رسانی به مردم تهیه و توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه 93 میلیارد لیتر سوخت را با شبکه حمل و نقل زمینی حمل می کنیم، افزود: نزدیک به 137 میلیارد لیتر سوخت و نفت خام از طریق خطوط لوله و شبکه های ریلی و حدود 7 میلیارد لیتر سوخت از طریق آنها حمل می شود. دریا. در اسفندماه سال گذشته روزانه حدود 430 میلیون لیتر فرآورده جابه جا کردیم که فشار مضاعفی به زنجیره توزیع در کشور وارد می کند و برای توزیع واقعی سوخت باید به موضوع مقررات و شفافیت توجه شود. به بخش های مصرف واقعی و خدمات می رسد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تایید کرد: 16 انبار در کشور از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی سوخت دریافت می کنند که باید در مسیر سامانه نیز تجهیز شوند. تصمیمات مناسبی در این بخش نهایی شده است که امیدواریم عرضه سوخت خارج از شبکه را به چرخه اقتصادی کشور بازگرداند.

سالاری بیان کرد: با روند مصرف بی رویه در کشور هر چقدر هم که پالایشگاه بسازیم و سوخت تولید کنیم نمی توانیم عدم تعادل را کنترل کنیم تا دست سودجویان را کوتاه نکنیم.

وی افزود: همه اقشار مصرف کنندگان و مراجع نظارتی باید در این زمینه همکاری کنند تا سهمیه ها به سامانه تجارت آسان پیوند خورده و سوخت بر اساس عملکرد واقعی بخش های خدماتی توزیع شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بر لزوم توجه به استفاده بهینه از انرژی در حوزه خودرو و صنایع برای جلوگیری از هدر رفت حجم بالای سوخت در کشور تاکید کرد.

سالاری گفت: در زمینه کیفیت سوخت 85 درصد سوخت کشور مطابق با استانداردهای یورو 4 و 5 است و این سرمایه به دلیل اختلاف نرخ ارز نباید به کشورهای همسایه مهاجرت کند.

وی افزود: امیدواریم در حوزه مصرف کنندگان کلان و با اراده جمعی که شکل گرفته و تذکر شخصی رئیس جمهور به همه جبهه ها و مدیریت لازم در این بخش و با همکاری دستگاه های امنیتی انجام شود. مصرف سوخت در کشور ما روش منطقی

انتهای پیام/

منبع: https://tn.ai/3082854