روسیه مقصد محصولات دانش‌بنیان ایرانی در حوزه ICT / وزیر ارتباطات برای مذاکره وارد مسکو شد- اخبار فناوری اطلاعات | اینترنت | موبایل – اخبار اقتصادی تسنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیای کنونی پیشگام رشد و پیشرفت دولت‌ها در زمینه علم و فناوری است. دانشی که اینک متخصصان ایرانی باتکیه بر توان بومی توانسته‌اند نام و نشانی در جهان بدست آورند و حالا روسیه و منطقه اوراسیا مشتری جدید محصولات نرم‌افزار، سخت افزار، صنایع مخابراتی و دیجیتالی ایران اند.

36 شرکت بزرگ ایرانی و روسی با برگزاری چند دور نشست بی‌واسطه در مسکو، راه‌های توسعه همکاری‌ها و تبادل تجربیات در زمینه «ICT» را بررسی کردند.

همچنین دیدار دوجانبه با وزیر روسی نیز ساعت 16 به وقت محلی خواهد بود.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2746029

همچنین در این خصوص «مهدی سالم»، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط‌عمومی وزارت ارتباطات صبح امروز در توییتی عنوان کرد: «لحظاتی پیش وزیر ارتباطات برای مذاکره با همتای روسی خود وارد مسکو شد. عیسی زارعپور ساعت 11 با رئیس آژانس فدرال رگولاتوری ارتباطات و رسانه های جمعی (روس کامناتزو) مذاکره خواهد کرد.»

در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و در نشست‌های رودررو شرکت‌های بزرگ ایرانی و روسی فعال در زمینه ICT ، نمایندگان شرکت‌های روسی بیان داشتند که ایران در حوزه فناوری مخابراتی سرآمد است و ما علاقه‌مندیم با انعقاد قرارداد بلند مدت همکاری دوجانبه را توسعه دهیم.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران , کشور روسیه ,

محصولات دانش‌بنیان و فناورانه ایرانی در حوزه‌های مختلف از جمله در زمینه‌های ICT محصولاتی قابل رقابت در عرصه بین‌المللی است و می‌تواند نیاز این روزهای بازار روسیه و حوزه اوراسیا را تامین کند.

گزارشات به اینگونه است که در حوزه صادرات به خصوص ICT یکی از فرصت‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه است و از آنجایی که در داخل کشور با مجموعه‌های توانمند دانش‌بنیان روبه‌رو هستیم که محصولات و خدمات بسیار خوبی را ارائه می‍دهند و مهم‌ترین موضوعاتی که در دستور کار قرار گرفته است که در سنوات گذشته در وزارت ارتباطات سابقه‌ای نداشته این است که شرکت‌های فعالی که در ایران به یک بلوغی در بازار خدمات فناوری ارتباطات رسیده‌اند، برایشان در بازار روسیه بازارسازی صورت بگیرد.