رکود 9 ماهه در انتظار اقتصاد آمریکا- اخبار اقتصاد جهان – اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم

وی روز سه‌شنبه در کنفرانس تجاری “بررسی مالی” Financial Review پیش بینی کرد که رکود اقتصادی آمریکا عمیق نخواهد بود و کاهش نرخ‌های بهره در سه ماهه دوم سال آینده آغاز خواهد شد.

 


منبع: https://tn.ai/2865224

موینیهان همچنین اظهار داشت که پیش بینی کنندگان این بانک فعال در بورس وال استریت انقباض سه ماهه 0.5 درصدی تا 1 درصدی را برآورد می‌کنند.

انتهای پیام/

مدیر عامل بانک آمریکا تأکید کرد که این یک رکود “بسیار خفیف” در کل اقتصاد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، برایان موینیهان، مدیر عامل بانک آمریکا (BoA) طی اظهاراتی هشدار داد که این کشور با یک رکود اقتصادی مواجه است که احتمالاً از سه ماهه سوم سال 2023 شروع خواهد شد و تا سه ماهه اول سال 2024 ادامه دارد.

در سال گذشته میلادی، فدرال رزرو آمریکا به منظور کاهش تورم بی‌سابقه چندین بار نرخ بهره بانکی را افزایش داده است. در ماه فوریه، این بانک افزایش نرخ بهره را به میزان یک چهارم تصویب کرد که کمترین میزان در چند ماه اخیر است، زیرا طبق گزارش‌ها، سرعت رشد قیمت مصرف‌کننده کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، “رکود فنی” به این معنی است که طی دو فصل متوالی رشد منفی در تولید ناخالص داخلی واقعی یک کشور وجود داشته باشد.

موینیهان گفت: من فکر نمی کنم که شما شاهد یک رکود عمیق باشید. این بیشتر یک رکود فنی خواهد بود تا یک افت عمیق در ایالات متحده.