زمستانِ گرم با کاهش 10 درصدی مصرف گاز محقق می شود- اخبار نفت و انرژی – اخبار اقتصادی تسنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: اداره‌ها، سازمان‌ها و دیگر مراکز دولتی و عمومی باید وسایل گرمایشی را یک ساعت پیش از آغاز کار روشن و یک ساعت پیش از پایان کار خاموش کنند همچنین دمای این اداره‌ها همواره به نحوی تنظیم شود که در طول ساعات کاری بیش از  18 درجه سانتیگراد نباشد؛ در صورت رعایت نکردن این موارد، اخطار صادر و چنانچه ترتیب اثر داده نشود، گاز مجموعه قطع خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مصرف بهینه گاز هم باید مانند موضوع کمربند ایمنی با یک عزم جدی از سوی همه دستگاه‌ها به صورت یک فرهنگ، نهادینه شود، افزود: گاز طبیعی نسبت به دیگر سوخت‌های فسیلی از آلایندگی کمتری برخوردار است و کاهش مصرف آن می‌تواند سبب کاهش آلودگی هوا شود؛ به همین دلیل مطلوب است که مشترکان گاز طبیعی با مصرف بهینه گاز در این امر، کوشا باشند.

رحمانی بیان کرد: مشترکان خانگی که مصرف گاز آن‌ها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه سال پیش کمتر شود، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف یا همان پاداش صرفه‌جویی معادل 3 واحد درصد در گازبهای صورتحساب همان دوره می‌شوند که این تخفیف تا سقف 45 درصد گازبها در صورتحساب آن‌ها اعمال خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در نشست مدیریت بحران شرکت گاز استان تهران اظهار کرد: متأسفانه مسائل مختلفی از جمله نوع و نحوه ساخت و ساز ساختمان‌ها، استفاده نادرست از گاز طبیعی، نبود آگاهی و … سبب هدررفت انرژی می‌شود.

سیدمحمد هدایی‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، با ارائه گزارشی به نحوه اجرای طرح پایش مصرف گاز اداره‌های دولتی و اماکن عمومی در سطح استان تهران اشاره کرد و گفت: از ابتدای آذرماه امسال تاکنون، بیش از 5 هزار بازدید در استان تهران انجام شده است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران همچنین با بیان اینکه اولویت شرکت ملی گاز ایران، تامین گاز بخش خانگی است، تصریح کرد: با صرفه‌جویی در مصارف خانگی و اداره‌های دولتی و اماکن عمومی می‌توانیم نیاز بخش نیروگاهی و صنایع را نیز تامین کنیم و طرح پایش مصرف گاز اداره‌های دولتی و اماکن عمومی در کشور در حال اجراست.

انتهای پیام/


منبع: https://tn.ai/2823410

رحمانی ادامه داد: بر همین اساس، همکاران ما در شرکت‌های گاز استانی نیز به رصد و پایش دائم این موضوع اهتمام داشته و نسبت به مستندسازی و تصویربرداری عملیات‌های شبانه‌روزی مأمورین و بازرسان اقدام می‌کنند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: برخورد با استفاده‌کنندگان از گرماتاب‌ها در فضای باز که سبب هدررفت انرژی می‌شود، باید با جدیت انجام و از این طریق از اتلاف انرژی جلوگیری شود.